PTS wykona P4 sześciu Elfów Kolei Śląskich

PTS wykona P4 sześciu Elfów Kolei Śląskich

Koleje Śląskie rozstrzygnęły  przetarg na wykonanie naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych sześciu pojazdów 27WEb wraz z wykonaniem prac dodatkowych.

Przypomnijmy, na sfinansowanie zamówienia śląski przewoźnik przeznaczył 49 519 431 zł brutto. Oferty złożyli Pesa Mińsk Mazowiecki (41 925 780,00 zł brutto) oraz Public Transport Service (47 395 836 zł brutto).

Po przeanalizowaniu ofert, jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Public Transport Service.

 – Cieszy nas informacja o wyborze ofert Spółki PTS jako najkorzystniejszych. Dla naszej Spółki realizacja napraw P4 pojazdów 35WE dla SKM Warszawa i pojazdów 27WEb​ dla Kolei Śląskich będzie kontynuacją umów na wykonywanie czynności przeglądowych trzeciego poziomu utrzymania, które obecnie realizujemy. Jesteśmy zadowoleni z faktu, iż oddawane do eksploatacji po przeglądach i naprawach pojazdy charakteryzują się wysokimi wskaźnikami niezawodności. To poświadcza profesjonalizm naszej kadry oraz działanie wdrożonych w PTS systemów zarządzania jakością tj. ISO TS oraz MMS. Liczymy, że podpisanie umów nastąpi możliwie szybko przez co portfel zamówień PTS zostanie wypełniony aż do roku 2024 – skomentował Jacek Tomasik, Dyrektor Marketingu w Public Transport Service.

W ramach zamówienia oprócz wykonania prac wynikających z obowiązującej dokumentacji systemu utrzymania, dokumentacji techniczno-ruchowej, wykonawca zrealizuje prace dodatkowe.

Koleje Śląskie zleciły doposażenie pojazdów w automatyczne lusterka wsteczne zintegrowane z pakietem okiennym (4szt./pojazd). W ramach dostosowania do obowiązujących standardów w pojazdach zamontowane będą gniazdka elektryczne do zasilania urządzeń mobilnych. Przewoźnik oczekuje montażu jednego gniazda 230V i dwóch USB na dwa miejsca siedzące przy fotelach podwójnych, jednego gniazda 230V i dwóch USB przy pojedynczych fotelach w przedziałach pasażerskich oraz dwa gniazdka zawierające gniazdo 230V i 2 gniazda USB w kabinach maszynistów.

Podczas naprawy 4 poziomu utrzymania w kabinach maszynisty wymienione będą fotele maszynisty na nowe a w oknach bocznych wszystkich kabin maszynisty wymienione na nowe wszystkie zamki, klamki, uszczelki oraz amortyzatory.

W pojazdach zamontowany będzie nowe system zliczania pasażerów, monitoringu oraz nagłaśniającego i interkomu.  Przewoźnik oczekuje również wymiany aktualnie zamontowanych monitorów LCD LCD 32” na nowe monitory LCD 24”.

Pojazdy zyskają również nowy wzór malowania.

W ramach prac, Koleje Śląskie chcą dostosować radiołączność pociągową zabudowaną w pojazdach do wymagań systemu GSM-R . Zabudowane w pojazdach radiotelefony należy poddać przeglądowi wraz z dostosowaniem do pracy dwuzakresowej VHF/GSM-R. Radiotelefony po dostosowaniu do pracy dwusystemowej muszą spełniać wymagania TSI CCS.

Przewoźnik planuje podpisać umowę w ciągu 10 dni. Pierwszy pojazd zostanie przekazany do wykonania naprawy 4 poziomu utrzymania w IV kwartale 2022 r. a ostatni w IV kwartale 2023 r.