Coradia iLint pokonuje 1175 km na jednym tankowaniu wodoru

Coradia iLint pokonuje 1175 km na jednym tankowaniu wodoru

Alstom wykazał skuteczność swoich rozwiązań zasilanych wodorem w transporcie na duże odległości. Podczas długodystansowej podróży niezmodyfikowany, seryjnie produkowany pociąg Coradia iLint pokonał 1175 kilometrów bez uzupełniania paliwa w zbiorniku wodoru

Pojazd używany do tej podróży pochodzi z floty należącej do LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), organu transportowego Dolnej Saksonii i od połowy sierpnia jest w regularnym ruchu pasażerskim na sieci evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH). . W ramach projektu Alstom współpracował również z firmą gazowo-inżynieryjną Linde.

– Cieszymy się, że jesteśmy liderem innowacji w tej dziedzinie jako pierwszy producent kolejowy na świecie oferujący pociąg pasażerski oparty na technologii wodorowej. Dzięki tej podróży przedstawiliśmy kolejny dowód na to, że nasze pociągi wodorowe spełniają wszystkie warunki konieczne do zastąpienia pojazdów z silnikami wysokoprężnymi” – powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu Alstom. „Jesteśmy niezmiernie dumni z pionierskiej pracy, jaką wykonaliśmy we wprowadzaniu wodoru do transportu kolejowego -dodał.

Przejazd zrealizowano na trasie z Bremervörde przez Hesję, Burghausen w pobliżu granicy niemiecko-austriackiej, aż do Monachium. Po tej niezwykłej podróży pociąg pojedzie teraz do stolicy Niemiec na targi InnoTrans 2022.

Oprócz umowy z LNVG na 14 pociągów Coradia iLint do eksploatacji w Dolnej Saksonii, Alstom zlecono dostawę 27 pociągów Coradia iLint do użytku w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Poza Niemcami Alstom buduje 6 pociągów wodorowych Coradia Stream we włoskim regionie Lombardii, przy czym uzgodniono dodatkową opcję dla ośmiu kolejnych pojazdów.