Po raz szósty PKP Intercity przesunęło termin składania ofert w postępowaniu na dostawę 300 nowych wagonów z prawem opcji na zakup dodatkowych 150 pojazdów.
Z końcem maja 2023 mieliśmy poznać oferty zainteresowanych firm na dostawę nowych wagonów dla narodowego przewoźnika.
Jak poinformowała „Kolejowy Portal” Justyna Moskalewicz – Aderek z biura prasowego PKP Intercity, przesunięcie terminu otwarcia ofert wynikło z wielu pytań potencjalnych wykonawców.
Czy to już ostatnie przesunięcie terminu składania oferty postępowanie, które zostało ogłoszone w listopadzie 2022 r. ?
Ostateczny termin złożenia ofert będzie znany po publikacji odpowiedzi i zapoznaniu się z nimi przez potencjalnych uczestników postępowania – przyznała Moskalewicz – Aderek.
Przypomnijmy, że w ramach przetargu zakupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, w opcji podstawowej, park taborowy PKP Intercity będzie bogatszy o:
- 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
- 40 wagonów przedziałowych 2. klasy;
- 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
- 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
- 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
- 38 wagonów restauracyjnych;
- 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
Nowe wagony rozpędzą się do 200 km/h. PKP Intercity oczekuje rozpoczęcia ich dostaw w 2025 roku.
Jeśli przewoźnik zdecyduje się na zakup wszystkich wagonów w ramach opcji pozyska w sumie następujące pojazdy:
- 57 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
- 60 wagonów przedziałowych 2. klasy;
- 120 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
- 57 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
- 60 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
- 57 wagonów restauracyjnych;
- 39 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
Nowy termin składania ofert ustalono na 23 czerwca 2023 r.