Choć od 23 grudnia 2021 r. zmodernizowaną trasą z Łodzi do Kutna jeżdżą pociąg, to prace związane z budową nowych urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych nadal trwają przez co składy zwalniają do 20 km/h.
Przed świętami na odcinek Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno, wróciły pociągi regionalne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej a od nowego roku linią kursują także połączenia dalekobieżne. Nie oznacza to jednak, że prace zostały zakończone.
Jak poinformował Rafał Wilgusiak z zespołu rasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawca modernizacji linii kolejowej na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca realizuje ostatnie prace związane z budową nowych urządzeń sterowania ruchem na przejazdach kolejowo-drogowych.
– Wszystkie urządzenia na przejazdach na trasie Zgierz – Ozorków – Łęczyca planujemy uruchomić do 20 stycznia. Do tego czasu przejazdy są zabezpieczone i oznakowane tabliczką z napisem „Rogatka nieczynna” oraz znakiem Stop – dodaje Wilgusiak.
PKP Polskie Linie Kolejowe apelują do kierowców o szczególną ostrożność podczas przejazdu przez tory i kategoryczne stosowanie się do znaków ustawionych przed przejazdem.
– Pamiętajmy, że ignorowanie znaku Stop to jedna najczęstszych przyczyn tragedii na skrzyżowaniu torów z drogami – zaznacza przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Nasz rozmówca dodaje, że w celu zwiększenia bezpieczeństwa w rejonie przejazdów maszyniści są zobowiązani do podawania sygnału „Baczność” a pociągi zwalniają do 20 km/h.