PKP PLK kontynuują optymalizację Portalu Pasażera

PKP PLK kontynuują optymalizację Portalu Pasażera

PKP Polskie Linie Kolejowe wykonały kolejną w ostatnich miesiącach optymalizacje Portalu Pasażera. Z menu serwisu na dobre zniknęła zakładka „Pociągi na mapie”, ostatnio zmodyfikowano także stronę „Opóźnienia i utrudnienia”.

Jak tłumaczy Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe wyłączenie zakładki „Wszystkie opóźnienia” wyeliminowało obciążanie Portalu Pasażera przez podmioty, które niezgodnie z obowiązującym regulaminem serwisu korzystały z tych funkcjonalności poprzez automatyczne odczytywanie danych co 30 sekund.

– Zakres prezentowanych informacji o pociągu w Portalu Pasażera nie uległ zmianie. W przypadku zakładki „Komunikaty, obecnie opóźnienia dla pociągów można sprawdzić wpisując nazwę stacji. Takie rozwiązanie zapewnia optymalny zakres informacji potrzebnych użytkownikom do zaplanowania i realizacji podróży – podkreśla Janus.

Dodajmy, że już w kwietniu zarządca infrastruktury podjął decyzję o czasowym zawieszeniu prezentacji danych w zakładce „Pociągi na mapie”.

– Decyzja spowodowana jest koniecznością utrzymania na wysokim poziomie podstawowej funkcji Portalu, czyli prezentacji rozkładu jazdy pociągów oraz wyszukiwania połączeń – mogliśmy przeczytać na podstronie.