PKP Intercity i SKPL Cargo z umową na dzierżawę SZT

PKP Intercity i SKPL Cargo z umową na dzierżawę SZT

PKP Intercity i SKPL Cargo podpisały umowę na dzierżawę  spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych z zapewnieniem utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne i obsługi rewidenckiej.

Całkowita końcowa wartość umowy wyniosła 137 173 839,62 zł netto co oznacza, że już na dziś wiemy, że przewoźnik skorzystał z prawa opcji.  Pojazdy SKPL Cargo będą obsługiwały połączenia PKP Intercity do 12 grudnia 2027 r.

Choć początkowo przewoźnik wymagał aby zespoły trakcyjne były wyprodukowane po 2015 r., to ostatecznie dopuszczono pojazdy starsze, wyprorokowane po 1972r. Prędkość maksymalną określono na co najmniej 120 km/h. W każdym z wydzierżawionych pojazdów musi być co najmniej 120 miejsc siedzących stałych, cztery dla rowerów oraz dwa dla osób niepełnosprawnych.

Pojazd będą wyposażone w minimum jedną toaletę (w tym jedna dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych).

Choć PKP Intercity chce aby w pojazdach była klimatyzacja, to dopuszcza możliwość przekazania pojazdów wyposażonych w nią nie później niż po 15 miesiącach od podpisania umowy.

Przewoźnik tak zmodyfikował minimalne wymagania, aby SKPL mogło zaoferować podróż pojazdami DM90 bowiem PKP Intercity dopuszcza zastosowanie dwóch pojazdów dwu-członowych tego samego typu.

Zgodnie z zapotrzebowaniem w RJP 2022/23 przewoźnik potrzebuje trzech pojazdów, planowana jest praca eksploatacyjna na poziomie 750 206,50 pockm i obsługa odcinków Kraków -Zagórz/Łupków oraz Kraków -Nysa -Jelenia Góra / Kłodzko Miasto.

W RJP 2023/2024 PKP Intercity planuje wykorzystywać cztery pojazdy obsługujące połączenia Kraków -Zagórz/Łupków (dwie codzienne pary pociągów) oraz Kraków -Nysa -Jelenia Góra/ Kudowa-Zdrój. Spółka planuje utrzymanie obecnej oferty (obsługa poc. Sudety) oraz obsługę połączenia zastępującego pociąg „Kormoran” relacji Jelenia Góra/Kudowa Zdrój -Kraków. Roczną pracę eksploatacyjna ustalono na 938 670,5 pockm.

Wykorzystanie pojazdów w RJP 2024/2025 oraz 2025/2026 miał być analogiczne względem RJP 2022/2024.