Jeszcze tydzień czasu mają zainteresowane podmioty aby przekazać PKP Intercity informacje dotyczące warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h. Z pierwszych nowych pojazdów przewoźnik chciałby korzystać w 2024 r.
PKP Intercity chce poznać koszt dostawy oraz czas realizacji dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o następującej ramowej charakterystyce technicznej:
- Prędkość eksploatacyjna: min. V=160 km/h
- Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI
- Układ osi Bo’Bo’
- Budowa pojazdu modułowa
- Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
- Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
- Trakcja wielokrotna –minimum 2 pojazdy
- Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 –25000 km
- Minimalny czas do wykonania naprawy P4 –60 miesięcy
- Moc ciągła –min.5 MW
- ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R
- System diagnostyki pokładowej
- Przeciwpożarowy system alarmowy
- Monitoring CCTV
- Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym
- System lokalizacji GPS
- System łączności pokład/ziemia
- Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych
Przewoźnik w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji pierwszych 18 lokomotyw w 2024 r., kolejnych 18 w 2025 a ostatnie 10 szt. w 2026 r.
Przypomnijmy, że w tym samym czasie PKP Intercity zapytało potencjalnych wykonawców o cenę wykonania 46 napraw P5 z modernizacją lokomotyw serii EP09.