Od początku 2023 r. PKP Intercity przewiozło 62 mln osób

Od początku 2023 r. PKP Intercity przewiozło 62 mln osób

W listopadzie 2023 r. 5,4 mln pasażerów zdecydowało się na podróż z PKP Intercity. Tym samym od początku roku przewoźnik przewiózł aż 62 mln osób, po raz pierwszy w historii przekraczając pułap 60 mln pasażerów już w połowie listopada. Rosnące zainteresowanie usługami przewoźnika powoduje, że do końca grudnia usługi PKP Intercity wybierze nawet 67 mln osób.  

PKP Intercity może uznać bieżący rok za bardzo udany. W każdym miesiącu przewoźnik bił rekordy popularności swoich usług. Nie inaczej było w listopadzie. Do pociągów PKP Intercity w tym miesiącu wsiadło 5,4 mln pasażerów – to o ponad 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Tym samym przewoźnik zamknął jedenasty miesiąc z wynikiem 62 mln pasażerów od początku roku, czyli aż o 8,2 mln więcej niż na koniec listopada rok wcześniej. PKP Intercity szacuje, że w całym 2023 r. z jego usług skorzysta 67 mln pasażerów.  

Tak wysoki wynik przewozowy po raz kolejny udowadnia, że przyjęta przez nas strategia naprawdę działa. Inwestujemy w tabor, wprowadzamy proklienckie rozwiązania i to przynosi mierzalne rezultaty. 62 milionów pasażerów w ciągu 11 miesięcy to niespotykany dotąd wynik i mam nadzieję, że utrzymamy tę tendencję w kolejnych latach a w 2030 roku przewieziemy 88 mln osób – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.  

Prokliencka postawa PKP Intercity 

Jednym z czynników sukcesu spółki jest ułatwianie dostępu do swoich usług. Bilety na przejazdy z PKP Intercity są coraz łatwiej dostępne. Dzięki wprowadzeniu ujednoliconego modelu sprzedaży spółka rozszerzyła sieć partnerów o najpopularniejsze serwisy oferujące bilety kolejowe i sprzedała za ich pośrednictwem 6,5 mln biletów. Nie bez znaczenia były także promocje i atrakcyjne oferty, jak choćby Taniej z Bliskimi, z której skorzystało od początku jej wprowadzenia 14,5 mln pasażerów.  

Spółka równolegle rozwijała aplikację, dzięki której sprzedała 2,3 mln biletów i wzmacniała sprzedaż internetową. W październiku bieżącego roku udostępniła nowy system sprzedaży internetowej e-IC 2.0 w wersji beta, który zapewnia podróżnym nowe funkcje, takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje także ulgi, najbardziej atrakcyjne dla danego przedziału wiekowego. Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starszej wersji e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej.