Ponad 30 mln zł za naprawy P4 i prace dodatkowe przy SA139 Kolei Dolnośląskich

Ponad 30 mln zł za naprawy P4 i prace dodatkowe przy SA139 Kolei Dolnośląskich

Koleje Dolnośląskie podpisały z Public Transport Service umowę na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 pojazdów SA139 wraz z pracami dodatkowymi. Wartość kontraktu to 30 447 200 zł netto.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia było świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 czterech spalinowych zespołów trakcyjnych SA139 typu 223M wraz z pracami dodatkowymi. 

Koleje Dolnośląskie wymagały wykonania nowej malatury pojazdów zabezpieczonej podwójną powłoką antygraffitti. Przewoźnik oczekiwał maksymalne zwiększenie liczby okien uchylnych w pojeździe poprzez wymianę okien na nowe. Wymieniona miała zostać cała wykładzina podłogowa na nową, trudnościeralną. Obecne gniazdka zostaną wymienione na gniazdka 230V z ładowarkami USB. Przystosowany zostanie układ radiotelefonu pociągowego do obsługi GSM-R/VHF.

W ramach prac dodatkowych przewoźnik oczekuje wymiany kół monoblokowych i tarcz hamulcowych w zestawach kołowych (do 24 zestawów), wymiany osi (do 8 zestawów) oraz wykonania naprawy P4 powerpacków.

Dodatkowo przewoźnik zleci uzyskanie niezbędnych dokumentów dopuszczenia do eksploatacji i umożliwiających eksploatację pojazdu z rozszerzeniem obszaru użytkowania w nowym zezwoleniu o stacje graniczne Niemieckiej Republiki Federalnej: Forst (Lausitz) oraz Görlitz.

Autobusy szynowe typu 223M serii SA139 eksploatowane przez Koleje Dolnośląskie zostały wyprodukowane w bydgoskich zakładach PESA pod nazwą handlową LINK w latach 2014 – 2015.