Nowym chodnikiem szybciej dojedziemy na peron 9 stacji Warszawa Zachodnia

Nowym chodnikiem szybciej dojedziemy na peron 9 stacji Warszawa Zachodnia

PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły pasażerom szybsze dojście na peron numer 9 od strony Alei Jerozolimskich. Nowa droga dojścia prowadzi przez peron 8, dzięki czemu dojście na pociągi np. w kierunku Warszawy Gdańskiej i Legionowa zajmie 10 minut krócej.

Od 13 października możliwe jest szybsze dojście na peron 9 od strony Alei Jerozolimskich. PLK i wykonawca robót, Budimex, wybudowały nowy chodnik łączący perony 8 i 9. Dzięki temu o 10 minut szybciej pasażerowie dojdą na wolski peron Warszawy Zachodniej. Droga dojścia prowadzi przez platformę numer 8 i bezpieczne przejście w poziomie szyn.

Warszawa Zachodnia zmienia się na oczach pasażerów. Docelowo na stacji wybudowane zostanie bezpośrednie przejście podziemne łączące peron 9 z peronami od Alei Jerozolimskich co zwiększy dostępność do pociągów. Nowa Zachodnia to także wygodna kładka, windy, schody ruchome, czyli elementy ułatwiające podróże tysiącom pasażerów pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Z okien przejeżdżających pociągów można doskonale zaobserwować jak zmieniła się już stacja Warszawa Zachodnia. Ogromna inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu pociągów i podróżnych. Sukcesywnie, jak jest to możliwe, do zakończenia inwestycji, umożliwiamy sprawniejsza komunikację w obrębie stacji, która przechodzi gruntowną przemianę – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii kolejowych.

Stacja Warszawa Zachodnia jest przebudowywana. Postępują prace przy budowie kolejnych nowych peronów. Montowane są kolejne elementy zadaszenia. Prowadzone są prace w branży torowej, sterowania ruchem kolejowym, teletechnicznej i sieci trakcyjnej. Powstaje także hala dworca do obsługi podróżnych od strony ul. Kolejowej.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano w połowie 2024 r. Harmonogram zakończenia inwestycji i fazowanie prac zostały uzgodnione z wykonawcą i przewoźnikami.