Nowy Frankonia-Turyngia Express przyspieszy do 190 km/h

Nowy Frankonia-Turyngia Express przyspieszy do 190 km/h

Najszybszy niemiecki pociąg regionalny między Bawarią a Turyngią rusza w trasę. Nowy Frankonia-Turyngia Express (FTX) obsługiwany przez Deutsche Bahn (DB) zainaugurował kursowanie na linii dużych prędkości Norymberga-Erfurt. Nowoczesne pociągi Siemensa, zamówione przez będą jeździć z maksymalną prędkością do 190 kilometrów na godzinę.

Nowa linia RE 29 (Norymberga – Bamberg – Coburg – Erfurt) to pierwsze lokalne połączenie transportowe bez przesiadek między frankońską Norymbergą a stolicą Turyngii, Erfurtem. Nowa linia zabierze pasażerów z Norymbergi do Erfurtu w 1 godzinę 53 minuty, skracając czas podróży między tymi dwoma miastami o połowę. Jeszcze bardziej imponujący jest czas zaoszczędzony przez pasażerów podróżujących między Coburgiem a Erfurtem. Potrzebują oni teraz tylko 36 minut i nie muszą już przesiadać się na pociąg regionalny. W przeszłości lokalni pasażerowie potrzebowali nieco ponad trzech godzin i musieli dokonać dwóch przesiadek na tę samą podróż.  

Cieszymy się, że możemy oficjalnie przekazać Deutsche Bahn nasze sześciowagonowe pociągi Desiro HC w związku ze zmianą rozkładu jazdy. Z maksymalną prędkością 190 km/h są to jedne z najszybszych pociągów regionalnych w Niemczech. Nie tylko działają bezpiecznie dzięki nowoczesnemu europejskiemu systemowi sterowania pociągiem, ale także zapewniają najwyższy poziom komfortu i wygody dzięki takim funkcjom, jak specjalne okna o wysokiej częstotliwości dla lepszego odbioru telefonów komórkowych, nowoczesny system informacji pasażerskiej i miejsce na 60 rowerów – powiedział Karl Blaim, CFO Siemens Mobility.

Inauguracja ekspresu Frankonia-Turyngia na linii dużych prędkości Norymberga-Erfurt oznacza otwarcie nowego rozdziału w transgranicznym lokalnym i regionalnym kolejowym transporcie pasażerskim między Bawarią a Turyngią. To pierwsze bezpośrednie połączenie w transporcie lokalnym między Norymbergą/Koburgiem a Erfurtem oznacza prawdziwie milowy krok w usługach. Nowe sześciowagonowe pociągi zapewniają o 3000 miejsc więcej każdego dnia, co będzie szczególnie korzystne dla naszych pasażerów na ruchliwej trasie Norymberga-Bamberg. Możemy teraz zaoferować mieszkańcom północnej Frankonii jeszcze lepsze i znacznie rozszerzone usługi lokalne z wieloma opcjami podróży zarówno na północ, jak i na południe – dodał Heiko Büttner, przedstawiciel DB

Nowy Desiro HC: szybka obsługa na VDE 8.1

Siemens Mobility przeprojektował osiem sześciowagonowych pociągów piętrowych Desiro HC specjalnie do użytku na linii VDE 8.1. Nowe pociągi jeżdżą z dużymi prędkościami, są szczelne dla innych pociągów w tunelach i są wyposażone w nowoczesny Europejski System Sterowania Pociągiem, który zapewnia zaawansowaną technologię sterowania i bezpieczeństwa dla niemieckiego systemu kolejowego. Podobnie jak 18 czterowagonowych pociągów Desiro HC, które weszły do eksploatacji w ramach FTX w grudniu, nowe sześciowagonowe pociągi są wyposażone w usługę WiFi, zaawansowane wyświetlacze informacji pasażerskiej, duże obszary wielofunkcyjne i specjalne okna, które zapewniają optymalny odbiór telefonów komórkowych. Nowe pociągi mogą pomieścić 634 pasażerów i do 60 rowerów.