Niechciane przez PKP IC „siódemki” wracają na kolejowe szlaki

Niechciane przez PKP IC „siódemki” wracają na kolejowe szlaki

Miesiąc temu EU07-234, a dziś EU07-227 po przeprowadzonych naprawach P5 powróciły na kolejowe szlaki. Lokomotywy, które teraz będą obsługiwały pociągi towarowe, przez wiele lat prowadziły pociągi pasażerskie.

EU07-234 została wyprodukowana w 1974 r. w Pafawag Wrocław. Od początku eksploatacji lokomotywa związana była z lokomotywownią w Ostrowie Wielkopolskim. W 2001 w wyniku podziału PKP trafiła do PKP Cargo, a od 2008 r. była na stanie PKP Intercity. W połowie maja 2022 r. przewoźnik wystawił lokomotywę na sprzedaż.  Dwie takie lokomotywy we wrześniu 2022 r. zakupiła firma Grupa Azoty Koltar. W połowie lipca, w niecały rok od zakupu lokomotywa EU07-234 wróciła na kolejowe szlaki.

Fot. Krzysztof Malinowski

EU07-227 to dziś 50-letnia lokomotywa, która od początku swojej kolejowej przygody związana była najpierw z MD Gliwice, a następnie z Zakładem Taboru w Katowicach. Podobnie jak młodsza koleżanka, po podziale PKP trafiła na stan PKP Cargo, a w maju 2008 r.  do PKP Intercity. Po koniec maja 2021 r. została wystawiona na sprzedaż za niecałe 52 tys. We wrześniu 2022 r. została przetransportowana do Gdańska, gdzie w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego i Miejskiego przeszłą wymaganą naprawę P5. Lokomotywa zasili park taborowy LTG Cargo Polska. Będzie to już druga lokomotywa tej serii w spółce-córce litewskiego przewoźnika.

Fot. Paweł Telega