Nevomo zajmuje się wdrożeniem technologii hyperloop

Nevomo zajmuje się wdrożeniem technologii hyperloop

Firma Hyper Poland zdecydowała się na zmianę brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Spółka dąży do rewolucji transportu kolejowego, stawiając na rozwój systemu magrail – technologii umożliwiającej podróż z prędkością do 550 km/h.

Nevomo zajmuje się opracowaniem technologii, która za pomocą istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych umożliwi wdrożenie transportu inspirowanego technologią hyperloop. W porównaniu do kolei konwencjonalnej, pojazdy korzystające z systemu magrail będą mogły poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej z prędkością do 550 km/h. Wprowadzone zmiany wizerunkowe wiążą się z intensywnym rozwojem firmy oraz chęcią ugruntowania jej pozycji zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

– Powstanie brandu Nevomo to dla nas kolejny krok w budowaniu pozycji wiodącego gracza na globalnym rynku nowych technologii dla sektora transportu. Od kilku lat zajmujemy się tworzeniem systemu magrail, który jest jednym z pierwszych kroków do zrewolucjonizowania przemysłu kolejowego. Nowe nazwa oraz odświeżone logo mają pomóc nam w dalszym rozwoju spółki – podkreśla Przemysław Pączek, CEO Nevomo.

Spółka skupia się na rozwoju innowacyjnych technologii – lewitacji magnetycznej, budowy silnika liniowego czy integracji systemu magrail z istniejącą infrastrukturą kolejową. W 2018 roku zgłosiła osiem wniosków patentowych o ochronę opracowywanych rozwiązań, natomiast pod koniec 2019 roku zakończyła prace nad demonstratorem technologii magrail w skali 1:5. Obecnie firma finalizuje przygotowania do budowy 500-metrowego toru testowego, który zostanie zlokalizowany w Polsce. Jego budowa zacznie się wiosną 2021 roku, natomiast kilka miesięcy później rozpoczną się testy pełnoskalowego prototypu pojazdu magrail.

Aby ułatwić przyjęcie nowej nazwy, w okresie przejściowym firma będzie również wykorzystywała brand „Hyper Poland becomes NEVOMO”. W ten sposób nazwane będą m.in. kanały social media, które prowadzi spółka