Logistyka rozjazdów w blokach. Z jakich technologii korzysta Grupa KZN Bieżanów?

Logistyka rozjazdów w blokach. Z jakich technologii korzysta Grupa KZN Bieżanów?

W ramach projektu Akademia KZN, specjaliści ze spółek Grupy KZN Bieżanów podzielili się kolejną cenną wiedzą. Tym razem specjaliści wyjaśniają technologię rozładunku z wykorzystaniem specjalistycznych wagonów Switcher Plus.

W ramach logistyki fabrycznie zmontowanych rozjazdów, dostawa tych konstrukcji powinna odbywać się zawsze przy pomocy specjalistycznych wagonów. Tabor taki umożliwia dopasowanie konstrukcji do skrajni transportowej (G2). W przypadku najszerszych bloków rozjazdowych (krzyżownica i szyny łączące w rozjazdach zwyczajnych oraz wszystkie bloki rozjazdów krzyżowych) możliwe jest to dzięki taborowi z uchylnymi platformami transportowymi, na których rozjazdy zabezpieczane są systemami mocowań. W pozostałych przypadkach konieczne są długie płaskie platformy, na których zmieścić można bloki zwrotnicowe liczące często ponad 20 metrów. Na polskim rynku takimi wagonami specjalistycznymi dysponują jak na razie producenci rozjazdów. Tabor taki ma także pojawić się w dwóch spółkach zależnych PKP Polskie Linie Kolejowe (przetarg z 2021 roku).

Profesjonalnie prowadzony proces transportowy prefabrykatów nie jest więc znacząco zróżnicowany. Tak naprawdę rozjazdowy diabeł tkwi w szczególe, jakim jest sam proces rozładunku bloków rozjazdowych na placu budowy. Co ciekawe, polski rynek wykazuje tu największe chyba zróżnicowanie, gdyż rozładunki realizowane są tu za pomocą aż trzech różnych systemów dźwigowych.

Zachęcamy do zapoznania się z całym materiałem na stronach Akademii KZN.