Polregio podpisało z konsorcjum firm Train Go i SKPL Cargo umowę na dzierżawę pięciu spalinowych pojazdów trakcyjnych.
Przedmiot zamówienia był podzielony na 6 części:
- Zadanie nr 1 – pojazd na potrzeby Polregio Podlaskiego Zakładu Polregio w Białymstoku
- Zadanie nr 2 – pojazd na potrzeby Lubuskiego Zakładu Polregio w Zielonej Górze
- Zadanie nr 3 – pojazd na potrzeby Pomorskiego Zakładu Polregio w Gdyni
- Zadanie nr 4 – pojazd na potrzeby Pomorskiego Zakładu Polregio w Gdyni
- Zadanie nr 5 – pojazd na potrzeby Pomorskiego Zakładu Polregio w Gdyni
- Zadanie nr 6 – pojazd na potrzeby Pomorskiego Zakładu Polregio w Gdyni
Na sfinansowanie zadań nr 1-4 przewoźnik zamierzał przeznaczyć kwotę 1 003 750 zł brutto, a na sfinansowanie zadań nr 5-6 po 379 500 zł brutto.
Konsorcjum Train Go oraz SKPL Cargo złożyło ofertę w wysokości 1 233 579,91 zł brutto dla zadań nr 1-4 oraz 233 197,3 zł brutto dla zadania nr 5.
Nie złożono oferty w zadaniu nr 6.
Polregio przystało na propozycję konsorcjum i 16 stycznia podpisano umowę o łącznej wartości 5 167 516,93 zł brutto.
Okres dzierżawy dla zadań 1-4 wynosi 365 dni od dnia następującego po dniu przekazania pojazdu, a dla zadania nr 5 69 dni, przy czym okres dzierżawy rozpocznie się nie wcześniej niż w dniu 24 czerwca 2023 r.
Wybrane wymagania dla pojazdów
- prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
- liczba miejsc siedzących – min. 100 (w tym uchylnych);
- obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
- urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
- miejsca do przewozu rowerów – min. 4;
- klimatyzacja kabiny maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej
- podłoga Pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;
- System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED
- wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami
- dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe
- sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora