Litwa: coraz więcej firm wybiera pociągi na wyjazdy służbowe

Litwa: coraz więcej firm wybiera pociągi na wyjazdy służbowe

LTG Link wylicza, że coraz więcej litewskich firm kupuje bilety kolejowe na przejazdy swoich pracowników. Przewoźnik podpisał umowy partnerskie z ponad 500 przedsiębiorstwami. Wraz z pojawieniem się trasy Wilno – Ryga – Wilno bilety kolejowe kupują dla swoich pracowników firmy posiadające przedstawicielstwa w stolicy Łotwy.

Tylko w 2024 r. na trasie Wilno–Ryga–Wilno udział klientów korporacyjnych wyniósł prawie 7%. Najpopularniejszą trasą kolejową dla firm pozostaje Wilno–Kowno–Wilno, z której korzysta około 50% wszystkich klientów biznesowych LTG Link. 16% podróżuje na trasie Wilno–Kłajpeda–Wilno, a 4% klientów biznesowych podróżuje na trasie Wilno–Turmantas–Wilno.

Podróże służbowe pociągiem najczęściej realizują pracownicy firm IT, reklamowych i konsultingowych. Placówki edukacyjne kupują bilety dla studentów i uczniów, a biura podróży nabywają bilety dla swoich klientów. Bilety najczęściej są kupowane podczas wyjazdów służbowych, spotkań, szkoleń czy seminariów, a także podczas wyjazdów integracyjnych.

Wraz z pojawieniem się nowej trasy międzynarodowej, zrównoważone i komfortowe podróże pociągiem wybierają również pracownicy firmy telekomunikacyjnej Bitė Lietuva.

Wielu kolegów z Bitė Lietuva, a także z grupy Bitė, która zarządza firmą, często podróżuje do Rygi, a koledzy z Bitė Latvija często odwiedzają Wilno. W rezultacie mamy stały przepływ podróżnych między obiema stolicami, którzy zazwyczaj podróżują samochodem lub lecą samolotem. Jednak dzięki zsumowaniu czasu dojazdu do i z lotniska, a także czasu kontroli na lotnisku, nowe podróże pociągiem stały się poważną alternatywą dla lotów. Pociągi mogą również zastąpić podróże samochodem, ponieważ możemy poświęcić żmudny czas spędzony na jeździe do pracy, na naukę lub na rekreację – mówi Modestas Ropė, dyrektor ds. sieci nowej generacji w firmie świadczącej usługi cyfrowe Bitė Lietuva, odpowiedzialny za rozwój nowej generacji sieci 5G.

Klienci korporacyjni przejechali łącznie ponad 5 milionów kilometrów rocznie, oszczędzając w ten sposób ponad 45 tysięcy ton CO2.

Już drugi rok zauważamy szybki wzrost liczby klientów korporacyjnych, tylko w 2023 roku liczba takich podróży wzrosła o ponad 50% – mówi Kristina Meidė, szefowa LTG Link.

Zdaniem Meidė krąg klientów korporacyjnych powiększa się nie tylko dzięki chęci podróżowania w sposób zrównoważony i komfortowy, ale także dzięki wdrożonemu w ubiegłym roku systemowi biletowemu, który znacznie uprościł obsługę klientów korporacyjnych. Mogą oni nie tylko taniej i szybciej nabywać bilety, ale także łatwiej planować podróże lub ich zmianę, gdy zmieniają się okoliczności.