Komplet pojazdów RegioPanter w Kraju Morawsko-Śląskiego

Komplet pojazdów RegioPanter w Kraju Morawsko-Śląskiego

Zakończyła się dostawa pięciu nowoczesnych pociągów RegioPanter dla Kraju Morawsko-Śląskiego. W ten sposób ČD kontynuuje szeroko zakrojoną modernizację swojego taboru kolejowego na północy Moraw. Dostawy kolejnych nowych pociągów planowane w najbliższych latach, kiedy to Kraj Morawsko-Śląski stanie się pierwszym regionem, w którym zaczną kursować pociągi z napędem bateryjnym.

Cztery kolejne dwuwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne RegioPanter znacznie podniosą komfort podróżowania, zwłaszcza na linii S3 między Boguminem, Ostrawą i Hranicami na Morawach. Nowe jednostki niskopodłogowe zapewnią pełne pokrycie tej linii. Zaczną pojawiać się również na linii S9 między Ostravą-Svinovem a Czeskim Cieszynem.

Nowoczesne pociągi oferują wszystkie udogodnienia podczas podróży podmiejskich i regionalnych. Jednostki o pojemności 147 pasażerów są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i mają dużo miejsca dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, wózkach dziecięcych lub rowerach. Oferują przy tym przestronne, klimatyzowane wnętrze, wygodne fotele, łącze Wi-Fi czy możliwość ładowania drobnej elektroniki podróżnej.

Od tego lata nowa generacja tórjczłonowychbRegioPanterów, które kursują w pociągach pasażerskich między Opawą a Ostrawą-Svinovem, jest kolejnym wzmocnieniem w modernizacji transportu w kraju morawsko-śląskim.

Produkcja nowych pociągów ma być kontynuowana w przyszłym roku, kiedy to Grupa Škoda dostarczy cztery kolejne jednostki elektryczne RegioPanter. W tym przypadku będą to zestawy, które zostaną doposażone w ogniwa akumulatorowe zgodnie z wymaganiami Kraju Morawsko-Śląskiego.

Pociągi z napędem hybrydowym będą miały swoją premierę na czeskich torach w przyszłym roku. Koleje Czeskie jako pierwsze w Republice Czeskiej wprowadzą do eksploatacji pociągi pasażerskie zasilane bateriami. Równolegle trwa przetarg na kolejne 15 jednostek bateryjnych. Inwestycja w 26 nowych pociągów w kraju morawsko-śląskim jest warta prawie cztery miliardy koron – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. transportu pasażerskiego.

Akumulatorowe jednostki elektryczne mogą być stosowane na liniach, które łączą linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Dzięki temu pasażerowie nie będą już musieli przesiadać się z pociągu elektrycznego na spalinowy, a w regionie powstaną nowe bezpośrednie połączenia, np. z Ostrawy do Veřovic, z Krnova do Czeskiego Cieszyna lub z Ostrawy do Nowego Jiczyna.