Koleje Czeskie odebrały od firmy leasingowej RSL trzy kolejne lokomotywy Siemens Vectron. Będą to 33., 34. i 35. pojazd dostarczony przez tę firmę. RSL dostarczy w tym roku Kolejom Czeskim łącznie 22 nowe lokomotywy Siemens Vectron. Łączna liczba eksploatowanych lokomotyw wzrośnie do 50 z RSL na koniec roku, 10 lokomotyw jest dostarczanych przez ELL, a jeden Vectron należy bezpośrednio do Kolei Czeskich.
Od 2026 roku park taborowy zostanie wzmocniony o kolejne 50 lokomotyw Siemens Vectron o prędkości 230 km/h, które ČD zamówiło bezpośrednio u producenta. Pojazdy te będą również wykorzystywane wraz ze składami ComfortJet i będą dopuszczone do eksploatacji w Czechach, Niemczech, Polsce, Słowacji, na Węgrzech i w Austrii. Dwadzieścia dodatkowych lokomotyw trafi również do Danii.
Lokomotywy Siemens Vectron są wyposażone i gotowe do pracy pod nadzorem systemu sygnalizacji ETCS, który będzie obowiązkowy na wybranych odcinkach czeskich korytarzy od 1 stycznia 2025 roku i będzie wykorzystywany również przez lokomotywy na niektórych liniach zagranicznych. Lokomotywy, które są obecnie przejmowane, osiągają maksymalną prędkość 200 km/h i mają moc ponad 6 000 kW. Nowoczesna technologia umożliwia wykorzystanie rekuperacji podczas hamowania czy jazdy po pochyłościach, zmniejszając tym samym koszty energii i ślad węglowy w transporcie.
Koleje Czeskie eksploatują lokomotywy Siemens Vectron na połączeniach krajowych i międzynarodowych z Flensburga na północy Niemiec do Budapesztu, z Franciszkowych Łaźni do Żyliny, a także kursują do Warszawy w Polsce. Połączenia zapewniane przez te nowoczesne maszyny to na przykład pociągi Berliner, Metropolitan, Ostravan, Western Express, Krušnohor czy Slovácký expres.
Ostatnie trzy przejęte maszyny mają serię 193 według niemieckiej rejestracji i posiadają numery 975, 976 i 977.