Lokomotywa EP07-361 przechodzi obecnie w Gdyni naprawę na czwartym poziomie utrzymania. Z hali Zakładu Północnego PKP Intercity wyjedzie w historycznej malaturze.
EP07-361 to kolejna lokomotywa z Gdyni, która podczas napraw P4 zmieni swój wygląd. W połowie 2020 r. lokomotywy serii EP07 o numerach 174 i 376 zostały odmalowywane na wzór z czasów ich użytkowania w Polskich Kolejach Państwowych.
Jak będzie wyglądała po naprawie lokomotywa EP07-361? Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, poinformowała, że lokomotywa EP07-361 przechodzi obecnie naprawę P4 w Zakładzie Północnym w Gdyni i będzie pomalowana w barwach fabrycznych.
Inną wskazówką dotyczącą przyszłego malowania lokomotywy jest ogłoszony przetarg na zakup i dostawę lakierów bazowych. Przewoźnik chce kupić:
- 20 litrów lakieru alkidowego PCVSO (RAL 9005 – kolor czarny)
- 10 litrów lakieru bezbarwnego antygraffiti
- 15 litrów lakieru bazy pastelowej PCVBOP (RAL 6021 – jasny odcień koloru zielonego)
- 25 litrów lakieru bazy pastelowej PCVBOP (RAL 6027- jasny odcień koloru turkusowego)
- 15 litrów lakieru bazy pastelowej PCVBOP (RAL 6028 – znany jako zielony sosnowy )
Lokomotywa została wyprodukowana w 1985 rok jako EU070-361. W 2001 r. podczas naprawy głównej zmieniono przełożenie przekładni głównej i zmieniono jej oznaczenia na EP.
W PKP Intercity barwy historyczne oprócz wspomnianych EP07-174 oraz EP07-376 posiadają jeszcze lokomotywy EP05-23 „Czesio”, EP07-338, EP07-356, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046.
Jest jeszcze lokomotywa EP07-330, której w 2015 roku przywrócono malowanie „zielone trapez”. Niestety jest ona odstawiona na „boczny tor” i czeka na dalsze losy. Być może zostanie poddana modernizacji do prędkości 160 km/h.