Trans Regio Deutsche Regionalbahn GmbH, spółka zależna Grupy Transdev, oraz Alpha Trains podpisały długoterminową umowę leasingową na 23 elektryczne zespoły trakcyjne. Pojazdy są obecnie i będą nadal używane przez starego i nowego operatora Trans Regio,
W połowie 2021 r. spółka zależna Transdev wygrała ogólnoeuropejski przetarg na transporty. Nowa umowa transportowa rozpoczyna się w grudniu 2023 r. i obowiązuje do grudnia 2033 r. – z kilkoma opcjami przedłużenia do grudnia 2036 r., dla usług częściowych na odcinku Moguncja – Bingen – Koblenz również do czerwca 2037 r.
– Cieszymy się, że nasz wieloletni partner, Trans Regio, wciąż porusza się po tej wspaniałej trasie z naszymi niezawodnymi trakcyjnymi jednostkami, które przechodzą szeroko zakrojony program modernizacji i optymalizacji – mówi Thomas Schmidt, dyrektor zarządzający Alpha Trains Europa GmbH.
17 z 23 pojazdów to pojazdy typu Siemens Desiro ML. Od 2008 roku łączą one miasta Kolonię, Koblencję i Moguncję koleją MittelrheinBahn. Od grudnia 2020 roku do floty na odcinku między Moguncją a Bingen dodano sześć nowych pojazdów Siemens Mireo. Te dodatkowe sześć pojazdów umożliwia zwiększenie pojemności na najbardziej uczęszczanym odcinku MittelrheinBahn między Kolonią a Remagen poprzez konwersję z podwójnej na potrójną trakcję w godzinach szczytu.
Przebudowa i modernizacja wypróbowanych i przetestowanych pojazdów Desiro ML, wymaganych w nowym kontrakcie transportowym, zostanie przeprowadzona przez Siemens Mobility Werkstätten West w Wildenrath.
Nacisk kładziony jest na poprawę jakości i zwiększenie komfortu pasażerów.
– W wielu wspólnych projektach Siemens zawsze był kompetentnym i niezawodnym partnerem, który był w stanie zrealizować nasze wymagania i wymagania naszych klientów dotyczące jakości pojazdów – mówi Jörg Hagemeyer, dyrektor techniczny działu pociągów pasażerskich Alpha Trains.
– Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z naszym wieloletnim partnerem Alpha Trains – powiedział Adam Leitner, szef działu obsługi klienta w Niemczech w Siemens Mobility.
Zmodernizowane Desiro ML zapewnią pasażerom większy komfort. Zainstalowana będzie sieć Wi-Fi, dodatkowe gniazda i dynamiczna informacja pasażerska.
– Dzięki nowoczesnemu wnętrzu i odświeżeniu zewnętrznego lakieru pociągi wyglądają jak nowe wewnątrz i na zewnątrz – dodał Leitner.
Konserwacja pojazdów będzie nadal prowadzona w zajezdni Trans Regio Koblenz-Moselweiss w Koblencji.