Wraz z nowym rozkładem jazdy ma się pojawić więcej pociągów na trasach do i z Poznania. Na wszystkich liniach Kolei Wielkopolskich ruszy 15 dodatkowych par pociągów.
W godzinach szczytu komunikacyjnego konieczne jest zagęszczenie siatki połączeń. 15 dodatkowych pociągów, jakie będą uruchomione od 10 grudnia, będzie stanowiło dodatkową alternatywę dla Wielkopolan – mówi Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego – Zwiększamy liczbę kursów, co nie oznacza, że mamy więcej pojazdów. To po prostu efekt optymalizacji wykorzystania taboru – dodał.
Na krótkich dystansach dojdą zatem nowe, dodatkowe pociągi – do Opalenicy dwie pary w ciągu doby, do Szamotuł dwie pary, do Obornik, Pobiedzisk i Kostrzyna – po trzy, a do Środy Wlkp., Czempinia i Kościana – po jednej.
Samorząd Województwa Wielkopolskiego przeznaczy większe środki na transport kolejowy. Ze środków marszałkowskich w nadchodzącym roku budżet na kolej ma wynieść 350 mln złotych.
Na odcinku Zbąszynek – Poznań Gł., po zakończonych pracach modernizacyjnych nastąpi powrót do pełnej oferty, tj. 17 par pociągów w relacji Zbąszynek – Poznań oraz 3 par w relacji Nowy Tomyśl – Poznań Gł.
Uruchomione zostaną 3 dodatkowe pary pociągów na odcinku Gniezno – Września – Jarocin.
Dodatkowa para pociągów zostanie także uruchomiona na odcinku:
- Poznań Gł. – Wągrowiec oraz
- Poznań Gł. – Wolsztyn.
Na nowe połączenia mogą liczyć także mieszkańcy południowej Wielkopolski:
- uruchomiona zostanie dodatkowa para pociągów na odcinku Zbąszynek – Wolsztyn oraz Leszno – Włoszakowice;
- uruchomiona zostanie dodatkowa 1 para pociągów w relacji Ostrów Wlkp. – Kalisz, stanowiąca wydłużenie relacji pociągu z / do Leszna.
Ponadto wśród nowych połączeń uruchomionych przez Koleje Wielkopolskie pojawią się:
- 1 para pociągów w relacji Leszno – Poznań Gł. – Leszno;
- 1 para pociągów w relacji Jarocin – Poznań Gł. – Jarocin;
- 3 pary pociągów w relacji Ostrów Wlkp. – Poznań Gł. – Ostrów Wlkp.;
- 8 par pociągów w relacji Krzyż – Poznań Gł. – Krzyż.