Koleje Litewskie uruchomiły nowy system biletowy

Koleje Litewskie uruchomiły nowy system biletowy

W środę, 30 marca Koleje Litewskie LTG Link uruchomiły nowy system biletowy. Najbardziej znaczącą zmianę czekają osoby kupujące bilety kolejowe online – od teraz wygodniej będzie zaplanować podróż i uzyskać dostęp do wszystkich niezbędnych informacji.

Nowa strona internetowa dostarczy więcej informacji o każdej trasie lub jej zmianach, pasażerowie zobaczą wszystkie przystanki na trasie, parametry jazdy pociągu czy świadczone w nim usługi. Odwiedzający witrynę będą mogli skorzystać z czatu na żywo i skontaktować się bezpośrednio ze specjalistami ds. obsługi klienta. Jeszcze więcej korzyści czeka na grupy miłośników podróży pociągami – od teraz 10% zniżki będzie przysługiwać trzem podróżującym osobom, a grupy powyżej 20 osób będą mogły skorzystać z jeszcze atrakcyjniejszych ofert.

– Ten system biletowy znacząco przyczyni się do stworzenia nowej kultury podróżowania pociągiem i promocji wyboru być może najbardziej ekologicznego środka transportu jakim są pociągi. Zmiany dotkną zarówno pasażerów, jak i pracowników firmy, którzy będą obsługiwać klientów nowymi urządzeniami – w ten sposób bilety i usługi będą sprzedawane szybciej, a odpowiednie informacje będą dostarczane wygodniej. Planujemy również wkrótce wprowadzić nową aplikację mobilną LTG Link – powiedział Linas Baužys, dyrektor generalny LTG Link.

Nowa strona internetowa pozwoli odwiedzającym kupić lub zwrócić bilety, zakupić dodatkowe usługi oraz wystawić fakturę szybciej i wygodniej. Klienci będą mieli możliwość zmiany daty lub godziny podróży dla biletów zakupionych online lub w kasie, a także wykupienia lub anulowania usług dodatkowych. Wszystkie te zmiany będą dozwolone co najmniej 4 godziny przed podróżą. Jeśli zdecydujemy się na zwrot biletu zakupionego online, środki zostaną zwrócone na konto klienta w ciągu jednego dnia.

Osoby z indywidualnymi potrzebami będą mogły samodzielnie korzystać z ulepszonych i dostosowanych funkcjonalności czytania, samodzielnie kupować bilety z dodatkową przestrzenią dla wózków inwalidzkich czy psów przewodników oraz korzystać z innych rozwiązań, które upraszczają zakup biletu i planowanie podróży.

Nowa strona internetowa dostarczy więcej informacji na temat połączeń przesiadkowych. Aktywacja biletów czasowych zostanie przyspieszona – zaczną obowiązywać tego samego dnia. Klienci, którzy podadzą dane kontaktowe, będą również wygodniej informowani o ewentualnych zmianach w podróży za pośrednictwem wiadomości sms lub e-mail.

– Jesteśmy wdzięczni LTG Link za możliwość wdrożenia nowoczesnego i intuicyjnego systemu biletowego, który opracowaliśmy w oparciu o zgromadzone międzynarodowe doświadczenia i trendy promujące zrównoważoną mobilność w Europie. Firmy wdrażają zmiany tej wielkości raz na dekadę, dlatego cieszymy się, że klienci LTG Link będą jednymi z pierwszych, którzy będą mogli skorzystać z najnowszych rozwiązań na rynku. Będziemy nadal konsekwentnie rozwijać ten system, wprowadzając dodatkowe funkcje i dostosowując go do przyszłych potrzeb – dodał Ülo Säre, dyrektor generalny Turnit.

Turnit, estońska firma, która zainstalowała system, jest jednym z liderów europejskich dostawców systemów biletowych transportu publicznego. Z jej systemów korzysta ponad 50 przewoźników pasażerskich w Europie i Ameryce Północnej. W tym miesiącu firma podpisała umowę na instalację nowej wersji zintegrowanego systemu biletowego w Szwecji. Planuje się, że w nadchodzących latach projekt ten połączy większość szwedzkich połączeń transportowych z jedną platformą i zaoferuje klientom prawdziwie multimodalne wrażenia z podróży pociągami intercity, autobusami i transportem miejskim.

Kolej Litewskie przed pandemią, w 2019 roku przewiozły rekordowa liczba pasażerów – aż 5,5 mln. Chociaż pandemia zmniejszyła przepływ podróżnych w latach 2020-2021, przez cały czas firma z powodzeniem zapewniła niezbędny transport międzymiastowy w kraju. W 2021 roku przewiozła ponad 4,1 mln pojazdów.