Koleje Dolnośląskie ponownie wysyłają SA139 na naprawy P4 i prace dodatkowe

Koleje Dolnośląskie ponownie wysyłają SA139 na naprawy P4 i prace dodatkowe

Dolnośląski przewoźnik ogłosił kolejny przetarg na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 pojazdów SA139 wraz z pracami dodatkowymi.

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 czterech spalinowych zespołów trakcyjnych SA139 typu 223M wraz z pracami dodatkowymi.

Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny wykona także prace wykraczające poza zakres określony w DSU.

Koleje Dolnośląskie wymagają wykonania nowej malatury pojazdów zabezpieczonej podwójną powłoką antygraffitti. Przewoźnik oczekuje maksymalne zwiększenie liczby okien uchylnych w pojeździe poprzez wymianę okien na nowe. Wymieniona ma zostać cała wykładzina podłogowa na nową, trudnościeralną. Obecne gniazdka zostaną wymienione na gniazdka 230V z ładowarkami USB. Przystosowany zostanie układ radiotelefonu pociągowego do obsługi GSM-R/VHF.

W ramach prac dodatkowych przewoźnik oczekuje wymiany kół monoblokowych i tarcz hamulcowych w zestawach kołowych (do 24 zestawów), wymiany osi (do 8 zestawów) oraz wykonania naprawy P4 powerpacków.

Dodatkowo przewoźnik zleci uzyskanie niezbędnych dokumentów dopuszczenia do eksploatacji i umożliwiających eksploatację pojazdu z rozszerzeniem obszaru użytkowania w nowym zezwoleniu o stacje graniczne Niemieckiej Republiki Federalnej: Forst (Lausitz) oraz Görlitz.

Na oferty spółka czeka do 17 sierpnia 2023 r. O wyborze wykonawcy zdecyduje cena.

Dodajmy, na w pierwszym postępowaniu wpłynęły dwie bardzo wysokie oferty. Ostatecznie przewoźnik unieważnił przetarg.