Jaka przyszłość czeka Wspólny Bilet? [AKTUALIZACJA]

Jaka przyszłość czeka Wspólny Bilet? [AKTUALIZACJA]

Czy od 10 grudnia pasażerowie nie będą mogli już skorzystać z usługi „Wspólny Bilet”? Przypomnijmy, że dzięki tej opcji podróżni mogą nabyć jeden bilet na całą podróż, niezależnie od przewoźnika, z którym podróżują.

Oferta „Wspólny Bilet” jest dostępna od grudnia 2018 roku. W ramach tej usługi pasażerowie mogą nabywać bilety na połączenia obsługiwane przez dziewięciu przewoźników, w tym PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście, Polregio, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie, Arriva oraz Koleje Dolnośląskie, które dołączyły do projektu w czerwcu 2023 roku.

Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Od chwili udostępnienia tylko PKP Intercity sprzedało 1,43 mln biletów z których skorzystało ponad 1,68 mln osób. Mimo to, do redakcji „Kolejowego Portalu” docierają sygnały, że dalsze obowiązywanie oferty jest niepewne, ponieważ kolejowe spółki nie podpisały jeszcze koniecznych umów (obecne wygasają 9 grudnia). Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy termin na osiągnięcie porozumienia, minął kilka dni temu, a przewoźnicy samorządowi ewentualne uwagi mają przedstawić na przełomie listopada i grudnia. Brak stosownych aneksów może wstrzymać sprzedaż „Wspólnego Biletu”, a w najgorszym przypadku, przy braku porozumień, także ograniczyć zasięg takiej oferty.

Zapytaliśmy wszystkich przewoźników o ich stanowiska w tej sprawie. Do czasu publikacji artykułu odpowiedziały dwie spółki.

Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście, potwierdził, że spółka zamierza dalej uczestniczyć w tym projekcie.

Podobnie, jak i teraz, tak i po 10 grudnia będzie można skorzystać z oferty „Wspólny Bilet” oraz „Wspólny Bilet Samorządowy”, korzystając z pociągów Kolei Dolnośląskich – poinformował Andrzej Padniewski z biura prasowego Kolei Dolnośląskich.

Czekamy na stanowiska pozostałych przewoźników. Gdy jej otrzymamy będziemy aktualizować artykuł.

AKTUALIZACJA

Arriva

Od początku popieraliśmy inicjatywę Wspólnego Biletu i z entuzjazmem dołączyliśmy do tej oferty. Deklarujemy dalsze uczestnictwo zarówno w tym projekcie jak i w Wspólnym Bilecie Samorządowym. Wszystkie rozwiązania, które poszerzają dostęp do kolei, promują korzystanie z tego środka transportu uważamy za ważne i potrzebne i chcemy być ich częścią – poinformowała Joanna Parzniewska – Marcinkowsk, rzecznik prasowy Arriva