Ile pociągów pojedzie z Ostrołęki do Chorzel?

Ile pociągów pojedzie z Ostrołęki do Chorzel?

PKP PLK realizują wartą ok. 347 mln złotych modernizację odcinka Ostrołęka – Chorzele. Niestety nie wiadomo jeszcze ile par pociągów pojedzie na odnowionej linii.

Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe, na moście kolejowym nad Narwią w Ostrołęce ułożono podkłady i szyny na tłuczniu. Kolejno tor będzie podbijany, zgrzewany i szlifowany. Wykonano także chodniki dla obsługi i pieszych.

–  Most na Narwi to największy obiekt na około 60 km odcinku linii Ostrołęka – Chorzele. Przeprawa ma 245 metrów długości – podkreśla zarządca infrastruktury.

Gotowe są już perony w Ostrołęce, Parciakach i Raszujce. Prace przeniosły się na stacje Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki – Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Olszewka, gdzie ustawione są ścianki peronowe. Na stacji Ostrołęka montowana jest sieć trakcyjna, a w nowo wybudowanym Lokalnym Centrum Sterowania układane są instalacje.

– Po wykonaniu prac wykończeniowych, będą tam zamontowane nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym deklaruje spółka.

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku.

Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 r. Wówczas średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych) a czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzel przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.

– Pociągi na linię kolejową 35 na odc. Ostrołęka – Chorzele pojawią się od początku rozkładu jazdy 2023/2024. Na ten moment trudno jednak określić, ile par pociągów będzie kursować na tej linii – poinformowała „Kolejowy Portal” Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

Rąbka tajemnicy uchylił Karol Jakubowski z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury, który poinformował „Kolejowy Portal”, że na zmodernizowanym odcinku Ostrołęka-Chorzele organizator przejazdów, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego zadeklarował kursowanie co najmniej 5 par pociągów Kolei Mazowieckich.

– Ponadto na zmodernizowanej linii prowadzony będzie również ruch pociągów towarowych – dodał Jakubowski.

Jak zaznaczył przedstawiciel PKP PLK,  konstruowanie rozkładu jazdy 2023/2024 będzie odbywało się w kolejnym roku kalendarzowym.

– W styczniu 2023 r. PLK spodziewają się zapytań od przewoźników o możliwość udostępnienia trasy Ostrołęka-Chorzele – podkreślił Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.