Dwie oferty na modernizacje wagonów 609A

Dwie oferty na modernizacje wagonów 609A

PKP Intercity otworzyło oferty w postępowanie na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 609A.

Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierzał przeznaczyć 66 555 300 zł brutto.

Jedną z oferty złożyło konsorcjum w składzie COMPREMUM (lider) oraz Mag-Train (partner) z ofertą w wysokości 107 211 720 zł brutto. Dodatkowo konsorcjom zadeklarowało wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu w terminie 70 dni kalendarzowych, termin wykonania naprawy wraz z modernizacją pierwszego wagonu zawarty w ofertach  ustalono na 280 dni kalendarzowych. Konsorcjom udzieli również 42-miesięcznej gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę zawarty w ofertach.

Druga ofertę, w wysokości 95 553 780 zł brutto złożyła spółka FPS Cegielski. Termin wykonania naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu zawarty w ofertach ustalono na 69 dni kalendarzowych, termin wykonania naprawy wraz z modernizacją pierwszego wagonu zawarty w ofertach określono na 275 dni kalendarzowych. Dodatkowo poznańska firma udzieli 37-miesięcznej gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę.

O wyborze wykonawcy zdecydują cztery kryteria: okres gwarancji i rękojmi – waga 10 pkt, termin wykonania naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu – waga 5 pkt., termin wykonania naprawy wraz z modernizacją pierwszego wagonu – waga 5 pkt, cena brutto – 80 pkt.

Przypomnijmy, że postępowanie zostało ogłoszone na początku lipca 2021 r. a otwarcie ofert było przekładane aż 10 razy. Zainteresowani wykonawcy skierowali do przewoźnika ponad 70 pytań.

Po wykonanej modernizacji wagony będą posiadały najmniej 34 wieszaki do przewozu rowerów a także po 10 uchwytów po przewozu nart i desek snowboardowych.

W przedziale pasażerskim będzie 36 miejsc stałych, wyposażonych w stoliki i gniazdka 230V oraz USB. W przedziale do przewozu rowerów zaplanowano co najmniej 18 pełnowymiarowych siedzeń uchylnych.

Odnowione wagony będą wyposażone w wózki o konstrukcji umożliwiającej poruszanie się wagonu z prędkością konstrukcyjną i eksploatacyjną wynoszącą minimum 160 km/h.