DB Cargo zamawiało 150 lokomotyw Vectron Dual Mode light

DB Cargo zamawiało 150 lokomotyw Vectron Dual Mode light

Siemens Mobility zaprezentował nową generację lokomotyw Vectron Dual Mode light, a niemiecki przewoźnik DB Cargo zamawiał 150 pojazdów takich pojazdów. umożliwiających realizację łańcuchów dostaw bez emisji CO2 aż do ostatniej mili.

„Vectron Dual Mode Light” łączy w sobie napęd elektryczny i spalinowy, zapewniając możliwość adaptacji w transporcie towarowym. Nowoczesna lokomotywa hybrydowa może łatwo przełączać się między napędem elektrycznym i spalinowym. Pozwala to uniknąć czasochłonnych manewrów i może być używana elastycznie, z liniami napowietrznymi lub bez nich. 

Lokomotywa Vectron Dual Mode light zostało specjalnie zoptymalizowana pod kątem wymagań operacyjnych DB Cargo. W porównaniu do konwencjonalnego Vectron Dual Mode, jest on o kilka ton lżejszy, co zapewnia jeszcze bardziej wydajne operacje i zapewnia dostęp do odgałęzień linii i bocznic o mniejszej ładowności. Jest to korzystne dla ładunków w pojedynczych wagonach, które staną się szybsze i bardziej wydajne, ponieważ czas przezbrajania lokomotyw zostanie znacznie skrócony. Ponadto nowa generacja lokomotyw jest wstępnie przygotowana do cyfrowych operacji kolejowych w przyszłości. 

DB zamówiło początkowo 150 lokomotyw od Siemens Mobility. Dzięki zastosowaniu nowych lokomotyw o podwójnym zasilaniu DB Cargo zaoszczędzi około 12 milionów litrów paliwa i 25 000 ton CO2 rocznie. Pierwsze lokomotywy będą używane w okolicach najnowocześniejszej stacji rozrządowej w Europie w Halle (Saale) w Saksonii-Anhalt i Saksonii. Celem DB Cargo jest wyposażenie około 70 procent swoich lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku

Nowa generacja lokomotyw jest ważna dla DB Cargo. Skorzysta na tym wielu klientów i – co ważne dla nas wszystkich – środowisko jest wielkim zwycięzcą. Jeśli będziemy obsługiwać tę lokomotywę za pomocą ekologicznej energii elektrycznej i oleju napędowego HVO z olejów jadalnych, zaoferujemy naszym klientom łańcuch dostaw prawie bez emisji CO2 od początku do końca – bez przystanków pośrednich. Podsumowując, nowa generacja lokomotyw sprawi, że kolejowy transport towarowy będzie bardziej wydajny w dłuższej perspektywie. A my możemy jeszcze bardziej skupić się na życzeniach i okolicznościach naszych klientów, ponieważ nowa lokomotywa może być używana w każdych warunkach – powiedziała Sigrid Nikutta, Członek Zarządu ds. Transportu Towarowego w Deutsche Bahn i Przewodnicząca Zarządu DB Cargo

Nasze najnowocześniejszy Vectron Dual Mode light zmniejsza emisję CO2, obniża nakłady na konserwację i zapewnia większą elastyczność w transporcie towarowym. Na zelektryfikowanych odcinkach linii jest to napęd wyłącznie elektryczny, podczas gdy na odcinkach bez sieci trakcyjnej możliwe jest przełączenie na napęd konwencjonalny bez zmiany lokomotywy. W ten sposób wspieramy DB Cargo we wdrażaniu przyjaznych dla klimatu łańcuchów dostaw aż do „ostatniej mili”. Dzięki wielu cyfrowym technologiom i wyposażeniu na pokładzie, takim jak zdalne sterowanie manewrami lub nowoczesny system sterowania pociągiem ETCS, nasza lokomotywa jest doskonale przygotowana na przyszłość dla DB Cargo – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 2400 lokomotyw z rodziny Vectron 97 klientom w 16 krajach. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria).

Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy zakupili już blisko 150 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Siemensa (Husarz, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej i Laude Smart Intermodal.