Czemu system DSAP powstanie z ponad 2-letnim opóźnieniem?

Czemu system DSAP powstanie z ponad 2-letnim opóźnieniem?

W ostatnim czasie PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że na przełomie roku 2022/2023 zostanie uruchomiony system do wykrywania usterek pantografów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie fakt, że system miał w powstać dwa lata temu.

Zapytaliśmy zarządcę infrastruktury z jakiego powodu mamy ponad dwuletnie opóźnienie we wdrożeniu systemu?

Jak poinformował „Kolejowy Portal” Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PKP Polskie Linie Kolejowe, wdrożenie systemu DSAP zostało przesunięte w czasie z uwagi na przedłużające się postępowanie przetargowe.

– Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, ponieważ złożone oferty przekraczały kwotę, jaką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzały przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Drugie postępowanie również zostało unieważnione, ponieważ do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 22 lipca 2021 r. nie została złożona żadna oferta – tłumaczy Janus.

Przypomnijmy, PKP PLK podpisały z ZRK-DOM w Poznaniu umowę o wartości 6,49 mln zł na zaprojektowanie i budowę oraz utrzymanie specjalistycznego systemu do wykrywania usterek pantografów.