CZ Loko kończy dostawę SM60 dla PKP Intercity [AKTUALIZACJA]

CZ Loko kończy dostawę SM60 dla PKP Intercity [AKTUALIZACJA]

Nie w piątek jak początkowo informowaliśmy, ale w niedzielę do Wrocławia mają przyjechać ostatnie dwie lokomotywy SM60, które PKP Intercity zamówiło u czeskiego producenta CZ Loko.

Według naszych informacji pojazdy przekroczą polsko-czeską granicę w nocy z soboty na niedzielę, 29 stycznia o około godziny 2:10. Następnie linią kolejową 151 przez Racibórz, Bierawę dojadą do stacji Kędzierzyn-Koźle (ok. 3:10). Dalej transport lokomotyw pojedzie się do Opola (ok. 4:40), aby do stacji Wrocław Gł. dojechać około godz. 6:15.

Przypomnijmy, że pierwsze lokomotywy SM60 przyjechały do Polski pod koniec października 2022 r. Cztery pojazdy pojechały do Warszawy, a dwa do Krakowa. PKP Intercity odebrało lokomotywy na początku listopada. Kolejne pojazdy przyjechały do przewoźnika pod koniec listopada i trafiły do Zakładu Północnego PKP Intercity w Gdyni.

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 10 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych na początku listopada 2020 r.  jednak przeciągające się negocjacje sprawiły, że umowa została podpisana dopiero w lutym 2021. Polski przewoźnik zapłaci za 10 pojazdów 39,1 mln złotych netto. CZ LOKO na wyprodukowane pojazdy udzieli 4-letniej gwarancji i rękojmi.

Oprócz dostawy lokomotyw, czeska firma będzie musiała przeszkolić maszynistów PKP Intercity.

Lokomotywy EffiShunter 300 dla PKP Intercity przeszły szereg modyfikacji, które wyróżniają je spośród innych lokomotyw typu 794. Oprócz instalacji urządzenia SHP bezpieczeństwa pociągów i kontroli czuwania CA, które są niezbędne do eksploatacji w Polsce, pojazdy wyposażono w silnik CAT C13B z modułem emisji CEM, który łączy w sobie katalizator utleniania (DOC), filtr cząstek stałych (DPF).