Co dalej z przetargiem PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw wielosystemowych ?

Co dalej z przetargiem PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw wielosystemowych ?

Na początku czerwca 2021 r. PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Na jakim etapie jest obecnie to postępowanie?

Choć zgodnie z ostatnim opublikowanym na platformie zakupowej PKP Intercity harmonogramem, w marcu 2022 r. miało nastąpić rozstrzygnięcie przetargu, to nadal nawet nie poznaliśmy ostatecznej specyfikacji warunków zamówienia. Zapytaliśmy przewoźnika na jakim obecnie etapie jest to postępowanie, które zawiera prawo opcji pozwalające zamówić maksymalnie 32 dodatkowe lokomotywy.

Jak poinformowała „Kolejowy Portal” Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, do 8 sierpnia 2022 r. wykonawcy składali wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zakupowym.

– Obecnie analizujemy otrzymane dokumenty, po czym przystąpimy do ostatecznej kwalifikacji wykonawców do udziału w postępowaniu i przejdziemy do etapu dialogów technicznych. Ostateczny kształt SWZ powstanie po zakończeniu dialogów technicznych z wykonawcami – dodała Ziemska.

Przypomnijmy, że rok temu informowaliśmy, że do PKP Intercity wpłynęło siedem wniosków od zainteresowanych firm o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

PKP Intercity chce aby nowe wielosystemowe lokomotywy mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC i były dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Dodajmy, że przetarg na dostawę 10 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania z prawem opcji na dostawę 5 kolejnych pojazdów wygrał Newag. Producent jest zobowiązany do dostarczania wszystkich lokomotyw w terminie do 42 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego pojazdu nastąpi w ciągu 18 miesięcy.

Warto zaznaczyć, że specyfikację warunków zamówienia, poznaliśmy w innym ważnym dla przewoźnika postępowaniu, tym dotyczącym  dostawy 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi.