Captrain Polska wydzierżawił lokomotywę Gama Marathon

Captrain Polska wydzierżawił lokomotywę Gama Marathon

Captrain Polska rozpoczął współpracę z firmą Rail Capital Partners i wydzierżawił lokomotywę Gama Marathon 111Ed-018.

– Jest to lokomotywa dedykowana do transportu intermodalnego i jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Polsce będziemy mogli wykorzystać lokomotywę wyprodukowaną przez PESA dla RCP w ramach projektu intermodalnego dofinansowanego przez CUPT. Dzięki silnikowi dojazdowemu liczymy na optymalizację kosztów oraz znaczącą poprawę jakości i terminowości dostaw dla naszych klientów. Lokomotywa od razu trafiła do ruchu i już w dniu odbioru tj. 15 grudnia poprowadziła swój pierwszy pociąg intermodalny z Frankfurtu do Brzegu Dolnego – informuje Captrain Polska.

Lokomotywa wyprodukowana została w zakładach PESA Bydgoszcz, która zaprojektowała kilka typów lokomotyw pod wspólną nazwą Gama. Oferowane są pojazdy elektryczne i spalinowe zarówno do ruchu towarowego jak i osobowego.

Pierwszym modelem z rodziny Gama jest właśnie lokomotywa 111Ed Marathon. Budowa lokomotywy rozpoczęła się na początku 2012 roku, a po raz pierwszy zaprezentowana została 18 września na targach InnoTrans 2012 w Berlinie. Od listopada 2012 do grudnia 2012 Gama była testowana na torze w Żmigrodzie, gdzie podczas prób osiągnęła prędkość 173 km/h. Lokomotywa jest 4-osiową jednostką elektryczną o mocy 5600 kW, zasilaną napięciem 3 kV DC. Dodatkowo zamontowano pomocniczy silnik spalinowy mocy 405 kW (Caterpillar) sprzęgnięty z prądnicą prądu stałego o mocy 420 kW. Przy jeździe na silniku spalinowym maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 40 km/h (w czasie testów bez wagonów udało się uzyskać 76 km/h) . Pojemność zbiornika paliwa to 1000 litrów. Proces przestawienia się pojazdu z zasilania elektrycznego na spalinowy trwa 5 minut.