Bukmacherzy obstawiają kiedy zakończy się modernizacji stacji Warszawa Zachodnia

Bukmacherzy obstawiają kiedy zakończy się modernizacji stacji Warszawa Zachodnia

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia miała zakończyć się w 2022 roku, ale prace mają wyraźny poślizg. Nowy termin ich finalizacji przesunął się na koniec 2023 roku, a już teraz wykonawcy mówią, że będą one trwać jeszcze w roku 2024. Eksperci STS przeanalizowali kiedy pasażerowie będą mogli w pełni skorzystać z stacji w Warszawie bez utrudnień.

Po zakończeniu remontu Dworzec Zachodni w Warszawie będzie największym węzłem przesiadkowym w Polsce. Plac budowy znajduje się pomiędzy peronami dworca, z którego codziennie korzysta około 60 000 pasażerów, a dziennie przejeżdża tam średnio 1000 pociągów. Początkowo prace miały zakończyć się w 2022 roku, jednak termin oddania inwestycji przesunął się na koniec roku 2023. Już teraz wykonawcy mówią jednak o tym, że w 2024 roku toczyć będą się jeszcze prace.

Eksperci firmy bukmacherskiej STS, twierdzą, że najbardziej prawdopodobne jest, że remont zakończy się do końca czerwca 2024 roku. Kurs na takie zdarzenie wynosi 1.45*, co oznacza, że za każde postawione 100 zł można wygrać 127 zł (po odjęciu 12% podatku od gier). Sporo, bo 396 zł mogą zyskać optymiści, którzy wierzą, że dworzec zostanie ukończony i oddany do użytku do końca lutego następnego roku (kurs 4.50).

Obecnie na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebudowuje perony 3, 4 i 5. Budowane jest zadaszenie i szerszy tunel dla pieszych łączący stację z Wolą i Ochotą. Kolejny ważny etap inwestycji przewidziany jest od 25 czerwca do 2 września, kiedy to rozpocznie się przebudowa dwóch torów podmiejskich od strony wschodniej stacji wraz z rozjazdami.

Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.