Pod koniec kwietnia Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 dwóch wagonów serii Gbs typ 208Kf/208Kg wraz z pracami dodatkowymi. Niestety nie wpłynęła żadna oferta.
Jak poinformował „Kolejowy Portal” Bartłomiej Rodak rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich, spółka obecnie analizuje możliwości dalszego postępowania w tej kwestii.
Dowiedzieliśmy się także dlaczego przewoźnik, choć na początku sierpnia 2021 r. kupił pięć wagonów, to do naprawy zostały skierowane tylko dwa z nich.
– Zamówienie objęło dwa wagony, gdyż projekt traktujemy jako pilotażowy. W tym sezonie letnim planowane jest uruchomienie jednego wagonu na linii 285 w relacji Wrocław Główny – Sobótka, po jej otwarciu przez PKP PLK, co ma nastąpić 12 czerwca – tłumaczy Rodak.
Po modernizacji i naprawie P5 wagony, mieszczące 38 rowerów, będą zestawione w składach z autobusami szynowymi typu SA134 i SA106.