Bez ofert na dzierżawę EZT-ów dla Kolei Śląskich

Bez ofert na dzierżawę EZT-ów dla Kolei Śląskich

Do Kolei Śląskich nie wpłynęła żadna oferta w postępowaniu na dzierżawę sześciu EZT-ów. Przewoźnik unieważnił przetarg.

Przedmiot zamówienia był podzielony na trzy części . Każde zadanie dotyczyło dzierżawy dwóch pojazdów. 

Na sfinansowanie zamówienia śląskie przewoźnik zamierzał przeznaczyć łącznie 15 307 209,45 zł brutto, po 5 102 403,15 zł brutto, dla każdej z trzech części zamówienia. 

Przewoźnik oczekiwał  pojazdów trójczłonowych z napędem asynchronicznym. Liczba miejsc siedzących nie mogła być mniejszą niż 150. EZT-y miały być wyposażone w toalety oraz licznik energii pozwalający na rozliczanie faktycznie zużytej energii.

Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia 2023 r. Koleje Śląskie podpisały z firmą Newag umowę na dostawę trzech nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (opcjonalnie ich liczba może wzrosnąć do 5), które mają być dostarczone do regionalnego przewoźnika w 2025 roku.

Warto dodać, że już wkrótce może zostać podpisana kolejna umowa na dostawę 22 nowych składów do województwa śląskiego o wartości 1,5 mld zł.

Mam nadzieję, że wszystkie sprawy proceduralne, czyli kontrola Urzędu Zamówień Publicznych zakończy się pozytywnie, będziemy mogli ten temat zamknąć i oczekiwać nowych składów, po to aby jakość, szybkość oraz liczba połączeń na różnych trasach mogła zaspokoić popyt – powiedział Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami.

Według założeń pierwszy z nowych pociągów wraz z pakietem naprawczym ma zostać dostarczony nie później niż do 30 czerwca 2026 r., a pozostałe 21 sztuk po dwie jednostki miesięcznie, tak aby pojazd o numerze 22 został dostarczony do końca czerwca 2027 r.