Alstom dostarczy Railpool 50 lokomotyw Traxx Universal

Alstom dostarczy Railpool 50 lokomotyw Traxx Universal

Alstom oraz Railpool podpisały umowę na dostawę 50 uniwersalnych lokomotyw Traxx Universal. Wartość kontraktu wynosi do 260 milionów euro.

Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w zaawansowany system sygnalizacji Atlas, będący rozwiązaniem Alstomu dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągami (ETCS). Ten system umożliwia eksploatację na rozległych trasach, obejmujących największą liczbę krajów i linii, zarówno w trybie ETCS, jak i dla systemów dziedzictwa.

Jesteśmy zachwyceni, że Railpool wybrał Alstom do rozszerzenia swoich operacji w kilku regionach Europy. Ta umowa jest kontynuacją długotrwałego i udanego partnerstwa. Dzięki naszym sprawdzonym lokomotywom Traxx oraz nowoczesnemu systemowi sygnalizacji Atlas, jesteśmy dumni, że przyczyniamy się do bardziej efektywnego i zrównoważonego transportu towarów i pasażerów – powiedział Kevin Cogo, wiceprezes ds. taboru kolejowego, lokomotyw i komponentów w Alstom DACH

Lokomotywy Traxx Universal mogą być wykorzystywane do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych na różnych trasach. Charakteryzują się wysoką niezawodnością, elastycznością oraz zoptymalizowanym zużyciem energii, co sprawia, że są skutecznym rozwiązaniem dla efektywnego przewozu transgranicznego. Dłuższe interwały konserwacji umożliwiają zmniejszenie ingerencji i ułatwiają planowanie operacji, co prowadzi do obniżenia kosztów i zwiększenia dostępności. Lokomotywy będą obsługiwać trasy w ośmiu krajach, a mianowicie w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce.

Dzięki tej transakcji umacniamy nasze zaangażowanie w rozwijanie unikalnej oferty pełnego zakresu usług na rynku francuskim, obok niedawno otwartego biura we Francji pod kierownictwem Frédérique Erlichman. Wszystkie 50 zamówionych lokomotyw od naszego partnera Alstom będzie obsługiwać trasy we Francji oraz najważniejsze europejskie korytarze, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonego i wysokowydajnego transportu kolejowego z Francji – dodał Torsten Lehnert, dyrektor generalny Railpool.

Ostateczny montaż lokomotyw planowany jest w Kassel. W produkcję pojazdów będą zaangażowane także zakłady producenta we Wrocławiu (produkcja pudła), Siegen (produkcja wózków) oraz Zurych, (zarządzanie projektem).