Wodorowe pociągi Mireo Plus H dotarły do centrum testowego Wildenrath

Wodorowe pociągi Mireo Plus H dotarły do centrum testowego Wildenrath

Siemens Mobility zbudował siedem dwuwagonowych pociągów Mireo Plus H dla Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Ostatni pociąg z tej serii opuścił fabrykę w Krefeld 30 października 2023 r. i został przetransportowany do centrum testowego Siemens Mobility w Wegberg-Wildenrath koło Mönchengladbach.

Po przetestowaniu podstawowych funkcji elektrycznych i mechanicznych w zakładzie w Krefeld, dalsze dogłębne testy są obecnie przeprowadzane w Centrum Testów i Walidacji Wegberg-Wildenrath (PCW). Szeroko zakrojone testy typu przeprowadzane tutaj obejmują testy kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i testy hamulców. Po przeprowadzeniu tych testów, wymaganych do oficjalnego zatwierdzenia pociągów i ich stabilności operacyjnej, nowe pociągi będą krok po kroku przygotowywane statycznie i dynamicznie do eksploatacji, a ostatecznie samodzielnie przejadą pierwsze metry. Ostateczne zatwierdzenie przez odpowiednie władze kolejowe, w tym Agencję Kolejową Unii Europejskiej (ERA) i niemiecki Federalny Urząd Kolejowy (EBA), zostanie przyznane dopiero po pomyślnym zakończeniu wszystkich tych testów.  

Ponadto maszyniści NEB zostaną przeszkoleni w zakresie nowego Mireo Plus H w centrum testowym Siemens Mobility od połowy 2024 roku, aby zapewnić, że personel operacyjny firmy jest gotowy do wdrożenia na Heidekrautbahn od grudnia 2024 roku.

Nasza pierwsza flota wodorowa Mireo Plus H opuściła naszą fabrykę w Krefeld na czas i zostanie dokładnie przetestowana w naszym centrum testowym w Wegberg-Wildenrath. Mireo Plus H to potężny pociąg wodorowy, który łączy innowacyjność ze zrównoważonym rozwojem. Dzięki dużemu zasięgowi, szybkiemu przyspieszeniu i najnowocześniejszym technologiom wyznaczy nowe standardy bezemisyjnego transportu pasażerskiego w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock Siemens Mobility.

Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że jesteśmy na bieżąco z harmonogramem dotyczącym pociągów wodorowych. Daje to naszym pracownikom wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z nowymi pociągami i ich innowacyjną technologią. Nasi klienci w regionie Berlina i Brandenburgii mogą spodziewać się nowych, przyjaznych dla środowiska, napędzanych wodorem pociągów Heidekrautbahn pod koniec przyszłego roku – powiedział Detlef Bröcker, CEO Niederbarnimer Eisenbahn (NEB).

Producent pociągów Siemens Mobility otrzymał zlecenie od Niederbarnimer Eisenbahn w 2022 r. na dostawę siedmiu dwuwagonowych pociągów Mireo Plus H dla sieci Heidekrautbahn w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Było to pierwsze seryjne zamówienie Siemens Mobility na flotę pociągów wykorzystujących technologię wodorową. Trwają również prace nad zamówieniem 31 pociągów Mireo Plus B dla sieci East Brandenburg: Pierwszy pociąg zasilany bateryjnie ma opuścić fabrykę Siemensa w Krefeld w nowym roku i zostanie również przeniesiony do centrum Wildenrath w celu przeprowadzenia ostatecznych testów.

Wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem na Heidekrautbahn jest częścią naukowo wspieranego wspólnego projektu pilotażowego finansowanego przez rząd federalny oraz kraje związkowe Berlin i Brandenburgia. Projekt koncentruje się na stworzeniu regionalnej, zrównoważonej infrastruktury wodorowej, która obejmuje również elektrownię hybrydową i magazyn wodoru. Heidekrautbahn będzie pierwszą siecią kolejową w regionie Berlin-Brandenburgia obsługującą pociągi napędzane wodorem w transporcie publicznym. Docelowo wszystkie operacje kolejowe na trasie RB27 będą wykonywane wyłącznie przy użyciu zielonej energii – odnawialnej i produkowanej regionalnie. Przejście z oleju napędowego na wodór w pociągach Heidekrautbahn zmniejszy roczną emisję CO2 o około trzy miliony kilogramów i pozwoli zaoszczędzić 1,1 miliona litrów oleju napędowego.