Wkrótce umowa na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Wkrótce umowa na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Jak już informowaliśmy, PKP S.A. wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska. Kolejowa spółka planuje podpisać umowę z wykonawcą jeszcze w maju.

Przypomnijmy, że na sfinansowanie zamówienia PKP S.A. zamierzały przeznaczyć  55 269 742,82 zł brutto. W postępowaniu oferty złożyło siedmiu wykonawców. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę spółki SKB LDR z Warszawy, z ofertą w wysokości 56 553 632,95 zł brutto

Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP S.A. poinformowała, że podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest jeszcze w maju, a rozpoczęcie prac budowlanych w czerwcu 2023.

Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2025 roku – dodaje Jurewicz

Co przyniesie przebudowa obiektu?

Główne wejście do holu dworca zaprojektowano od strony południowej budynku – w miejscu istniejącego wejścia głównego. Dodatkowe wejście do budynku od strony parkingu naziemnego zaproponowano się po przeciwległej stronie od wejścia głównego – od strony północnej, w postaci zespołu dwóch dźwigów windowych.

Z holu głównego będzie dostęp do peronów, poczekalni dla dzieci, do pomieszczeń kas biletowych i punktu informacji, do ogólnodostępnych pomieszczeń sanitarnych w postaci zespołu toalet damskich, męskich, toalety dla osób niepełnosprawnych oraz do pomieszczenia dostosowanego do korzystania przez opiekuna z dzieckiem, a także do pomieszczeń technicznych, pomieszczenia ochrony.

W budynku dworca wydziela się trzy główne powierzchnie: publiczną, pod wynajem oraz techniczną. Powierzchnia publiczna – ogólnodostępna związana jest z obsługą podróżnych. Powierzchnia pod wynajem obejmuje pomieszczenia przewoźników oraz pomieszczenia przeznaczone pod wynajem przez firmy zewnętrzne.

Zmiany także przed dworcem

Kolejowa spółka zaplanowała uporządkowanie placu dworcowego oraz utworzenie parkingu dla samochodów osobowych po północnej stronie budynku dworca wraz z pochylniami: wjazdową oraz wyjazdową, łączącymi plac dworcowy z parkingiem.

Plac dworcowy został zaprojektowany w sposób by ułatwić dostęp podróżnym docierającym do budynku dworca pieszo, komunikacją miejską, samochodami oraz rowerami. Poszczególne udogodnienia zostały zaprojektowane tak, aby dostęp do nich był czytelny oraz łatwy (również dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się).