W Radlinie pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie

W Radlinie pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie

Między Jarocinem a Wrześnią pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie w Radlinie. Podróżni zyskali wyższy standard – są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Jeszcze w tym roku podobny komfort zapewni sąsiednia platforma. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują inwestycję w ramach programu przystankowego.

Przebudowany peron w Radlinie, niedaleko Jarocina, na wielkopolskim odcinku linii kolejowej Oleśnica – Chojnice (nr 281) zapewnia już lepsze warunki podróży pociągiem – pasażerowie wygodniej korzystają z połączeń w stronę m.in. Gniezna, Wrześni i Jarocina.

Zmodernizowany peron (nr 1) jest wyższy, dzięki czemu ułatwia korzystanie z pociągów także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów przygotowano m.in. nowe wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększa jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą oraz tzw. liniami ostrzegawczymi. Dobrą orientację w podróży zapewnia czytelne oznakowanie wraz z przeszklonymi gablotami z rozkładami jazdy i przydatnymi komunikatami. Dogodne dojście dla wszystkich podróżnych umożliwia pochylnia prowadząca do pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego.

Po zakończeniu przebudowy pierwszego peronu, w podobnym standardzie wkrótce zmodernizowana zostanie sąsiednia platforma (peron nr 2, od strony miejscowości Mieszków). Dla zwiększenia bezpieczeństwa peron, znajdujący się teraz pomiędzy dwoma torami, zostanie zdemontowany, a nowy powstanie przy torze prowadzącym w kierunku Jarocina. Prace są ujęte w rozkładzie jazdy i nie wpływają na kursowanie pociągów.

Na przebudowę peronów w Radlinie w ramach zadania „Modernizacja peronów na odcinku Jarocin – Żerków na linii kolejowej nr 281” z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 3,7 mln zł netto. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II połowie 2024 r.

Nowe perony z „programu przystankowego” w Wielkopolsce

Prace w Radlinie prowadzone są w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. W województwie wielkopolskim program obejmuje 19 lokalizacji. Podróżni korzystają z nowych peronów m.in. w Pleszewie, Miłosławiu, Orzechowie i Książnie, wkrótce zakończone zostaną wszystkie prace m.in. w Słupcy. Wartość inwestycji z „programu przystankowego” w regionie to ponad 96 mln zł.