W lutym 2023 r. masa towarów przewiezionych koleją osiągnęła poziom nieznacznie niższy niż rok wcześniej. Ogółem pociągami przetransportowano 19 mln ton towarów – niespełna 0,9 mln mniej (-4,3%) niż w lutym 2022 r.
W przypadku pozostałych parametrów odnotowano wartości wyższe. Praca przewozowa ukształtowała się na poziomie 5,1 mld tonokilometrów i była wyższa o 0,6 mld (+12,7%) niż w lutym 2022 r. Praca eksploatacyjna osiągnęła wartość 7 mln pociągokilometrów, tj. więcej o 0,5 mln (+7,3%) niż rok wcześniej. Średnia odległość przewozu 1 tony towarów w lutym 2023 r. wyniosła prawie 270 km – o 40,7 km więcej (+17,8%) niż w lutym 2022 r.
W lutym 2023 r. w porównaniu ze styczniem tego roku masa przewiezionych towarów spadła o 1,4 mln ton (-6,8%), wartość pracy przewozowej osiągnęła poziom niższy o 0,3 mld (-5,1%), a pracy eksploatacyjnej niższy o 0,4 mln (-5,1%). W przypadku średniej odległości przewozu 1 tony odnotowano nieznaczny wzrost – o 4,8 km (+1,8%) wobec stycznia 2023 r.
Od początku tego roku koleją przewieziono 39,3 mln ton towarów, praca przewozowa wyniosła 10,5 mld tonokilometrów, a praca eksploatacyjna 14,3 mln pociągokilometrów.
W zestawieniu z analogicznym okresem rok wcześniej jest to spadek o 0,2 mln ton (-0,4%) w masie towarów, wzrost o 1,4 mld ton (+15,1%) w wielkości zrealizowanej pracy przewozowej i wzrost o 1,1 mln (+8,5%) wg zrealizowanej pracy eksploatacyjnej.
Udział przewoźników wg masy przewiezionych towarów
- PKP Cargo – 34,45%
- DB Cargo Polska – 15,62%
- Lotos Kolej – 5,42%
- PKP LHS – 4,38%
- PUK Kolprem – 3,73%
- Freightliner PL – 2,70%
- ORLEN KolTrans – 2,51%
- CTL Logistics – 2,28%
- Pol-Miedź Trans – 2,00%
- PKP Cargo Service – 1,90%
Udział przewoźników wg pracy przewozowej przewiezionych towarów
- PKP Cargo – 37,82%
- Lotos Kolej – 8,89%
- DB Cargo Polska – 5,21%
- PKP LHS – 4,83%
- ORLEN KolTrans – 3,46%
- CTL Logistics – 3,29%
- Freightliner PL – 3,20%
- PCC Intermodal – 2,41%
- Inter Cargo – 2,23%
- PUK Kolprem – 2,20%