W lutym koleją podróżowało prawie 31,7 mln osób

W lutym koleją podróżowało prawie 31,7 mln osób

W lutym pociągami podróżowało prawie 31,7 mln pasażerów. To o 4,4 mln osób więcej (+16,1%) niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku.

Wykonana przez pociągi pasażerskie praca przewozowa przekroczyła 2 mld pasażerokilometrów. Oznacza to, że była wyższa o prawie 0,3 mld pasażerokilometrów (+14,3%) niż w lutym 2023 r. W przypadku pracy eksploatacyjnej, która wyniosła 16,2 mln pociągokilometrów, wzrost wobec lutego 2023 r. wyniósł 1,4 mln pociągokilometrów (+9,6%). Średnia odległość podróży w lutym 2024 r. wyniosła 63,9 km. To mniej o 1 km niż rok temu.

To był najlepszy luty w przewozach pasażerskich od 2012 r. Rekordowe wyniki kolej odnotowała w liczbie przewiezionych pasażerów, wielkości pracy przewozowej i eksploatacyjnej.

Luty 2024 r. pod względem liczby pasażerów, pracy przewozowej i średniej odległości był nieznacznie lepszy również wobec stycznia tego roku. Z usług kolei skorzystało o 0,3 mln pasażerów więcej (+1%), wyższa o ponad 48 mln pasażerokilometrów (+2,4%) była wartość pracy przewozowej, a średnia odległość przejazdu pasażera wzrosła o prawie 1 km. Spadek widać jedynie w przypadku pracy eksploatacyjnej wypracowanej przez pociągi pasażerskie – w lutym była ona niższa o prawie 1 mln pociągokilometrów (-5,7%) wobec wyniku styczniowego.

W tym roku kolej pasażerska obsłużyła prawie 63,1 mln osób, a wartość pracy przewozowej przekroczyła 4 mld pasażerokilometrów. Praca eksploatacyjna osiągnęła poziom 33,3 mln pociągokilometrów.

W porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami 2023 r. nastąpił wzrost w liczbie pasażerów o prawie 6,2 mln (+10,9%). Wzrosła też wartość pracy przewozowej – o 0,4 mld pasażerokilometrów (+9,9%), a także pracy eksploatacyjnej – o 2,4 mln pociągokilometrów (+7,8%).

Udział przewoźników malejąco wg liczby pasażerów za okres styczeń-luty 2024

przewoźnikliczba pasażerów
Polregio25,41%
PKP Intercity17,09%
Koleje Mazowieckie16,00%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście11,99%
Koleje Śląskie5,85%
Koleje Dolnośląskie5,82%
Koleje Wielkopolskie5,22%
Szybka Kolej Miejska – Warszawa4,53%
Koleje Małopolskie3,17%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna2,70%
Warszawska Kolej Dojazdowa1,29%
Arriva RP0,77%
Pozostali/Others0,16%

Udział przewoźników malejąco wg pracy przewozowej za okres styczeń-luty 2024

przewoźnikpraca przewozowa
PKP Intercity57,06%
Polregio16,81%
Koleje Mazowieckie7,32%
Koleje Dolnośląskie4,14%
Koleje Śląskie3,72%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście3,58%
Koleje Wielkopolskie2,75%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna1,28%
Koleje Małopolskie1,15%
Szybka Kolej Miejska – Warszawa1,07%
Pozostali/Others0,43%
Arriva RP0,41%
Warszawska Kolej Dojazdowa0,28%

Udział przewoźników malejąco wg pracy eksploatacyjnej za okres styczeń-luty 2024

przewoźnikpraca eksploatacyjna
PKP Intercity34,13%
Polregio28,61%
Koleje Mazowieckie10,06%
Koleje Dolnośląskie6,71%
Koleje Wielkopolskie5,47%
Koleje Śląskie4,40%
Łódzka Kolej Aglomeracyjna3,08%
Koleje Małopolskie1,93%
Szybka Kolej Miejska – Warszawa1,73%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście1,51%
Arriva RP1,40%
Warszawska Kolej Dojazdowa0,57%
Pozostali/Others0,40%