W lutym pociągami podróżowało prawie 31,7 mln pasażerów. To o 4,4 mln osób więcej (+16,1%) niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku.
Wykonana przez pociągi pasażerskie praca przewozowa przekroczyła 2 mld pasażerokilometrów. Oznacza to, że była wyższa o prawie 0,3 mld pasażerokilometrów (+14,3%) niż w lutym 2023 r. W przypadku pracy eksploatacyjnej, która wyniosła 16,2 mln pociągokilometrów, wzrost wobec lutego 2023 r. wyniósł 1,4 mln pociągokilometrów (+9,6%). Średnia odległość podróży w lutym 2024 r. wyniosła 63,9 km. To mniej o 1 km niż rok temu.
To był najlepszy luty w przewozach pasażerskich od 2012 r. Rekordowe wyniki kolej odnotowała w liczbie przewiezionych pasażerów, wielkości pracy przewozowej i eksploatacyjnej.
Luty 2024 r. pod względem liczby pasażerów, pracy przewozowej i średniej odległości był nieznacznie lepszy również wobec stycznia tego roku. Z usług kolei skorzystało o 0,3 mln pasażerów więcej (+1%), wyższa o ponad 48 mln pasażerokilometrów (+2,4%) była wartość pracy przewozowej, a średnia odległość przejazdu pasażera wzrosła o prawie 1 km. Spadek widać jedynie w przypadku pracy eksploatacyjnej wypracowanej przez pociągi pasażerskie – w lutym była ona niższa o prawie 1 mln pociągokilometrów (-5,7%) wobec wyniku styczniowego.
W tym roku kolej pasażerska obsłużyła prawie 63,1 mln osób, a wartość pracy przewozowej przekroczyła 4 mld pasażerokilometrów. Praca eksploatacyjna osiągnęła poziom 33,3 mln pociągokilometrów.
W porównaniu z pierwszymi dwoma miesiącami 2023 r. nastąpił wzrost w liczbie pasażerów o prawie 6,2 mln (+10,9%). Wzrosła też wartość pracy przewozowej – o 0,4 mld pasażerokilometrów (+9,9%), a także pracy eksploatacyjnej – o 2,4 mln pociągokilometrów (+7,8%).
Udział przewoźników malejąco wg liczby pasażerów za okres styczeń-luty 2024
przewoźnik | liczba pasażerów |
Polregio | 25,41% |
PKP Intercity | 17,09% |
Koleje Mazowieckie | 16,00% |
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście | 11,99% |
Koleje Śląskie | 5,85% |
Koleje Dolnośląskie | 5,82% |
Koleje Wielkopolskie | 5,22% |
Szybka Kolej Miejska – Warszawa | 4,53% |
Koleje Małopolskie | 3,17% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 2,70% |
Warszawska Kolej Dojazdowa | 1,29% |
Arriva RP | 0,77% |
Pozostali/Others | 0,16% |
Udział przewoźników malejąco wg pracy przewozowej za okres styczeń-luty 2024
przewoźnik | praca przewozowa |
PKP Intercity | 57,06% |
Polregio | 16,81% |
Koleje Mazowieckie | 7,32% |
Koleje Dolnośląskie | 4,14% |
Koleje Śląskie | 3,72% |
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście | 3,58% |
Koleje Wielkopolskie | 2,75% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 1,28% |
Koleje Małopolskie | 1,15% |
Szybka Kolej Miejska – Warszawa | 1,07% |
Pozostali/Others | 0,43% |
Arriva RP | 0,41% |
Warszawska Kolej Dojazdowa | 0,28% |
Udział przewoźników malejąco wg pracy eksploatacyjnej za okres styczeń-luty 2024
przewoźnik | praca eksploatacyjna |
PKP Intercity | 34,13% |
Polregio | 28,61% |
Koleje Mazowieckie | 10,06% |
Koleje Dolnośląskie | 6,71% |
Koleje Wielkopolskie | 5,47% |
Koleje Śląskie | 4,40% |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 3,08% |
Koleje Małopolskie | 1,93% |
Szybka Kolej Miejska – Warszawa | 1,73% |
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście | 1,51% |
Arriva RP | 1,40% |
Warszawska Kolej Dojazdowa | 0,57% |
Pozostali/Others | 0,40% |