W grudniu wrócą pociągi ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Maz.

W grudniu wrócą pociągi ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Maz.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują stacje i przystanki na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego do obsługi pasażerskiej. Widać ścianki nowych peronów w Skarżysku Milicy, Stąporkowie i Końskich. Układane są nowe tory, by od grudnia pociągi pasażerskie mogły sprawnie kursować między województwami świętokrzyskim i łódzkim. Na prace przeznaczono ok. 25 mln zł ze środków budżetowych.

W grudniu, po 12 latach przerwy zaplanowano przywrócenie połączeń pasażerskich między województwami świętokrzyskim i łódzkim. W Skarżysku Milicy, Bliżynie, Stąporkowie i Końskich wykonawca przygotowuje stacje i przystanki do obsługi pasażerów. Na przygotowanym terenie, zabudowywane są ścianki nowych peronów, które zapewnią wygodę podróżnym. Będą bezpieczne dojścia w poziomie szyn, dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony zostaną oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy. Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki na rowery.

Na przystankach Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń ustawione zostaną wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Aby podróżni mogli bezpiecznie wsiadać do pociągów, przygotowane będzie oświetlenie. Wykonawca rozpoczął poprawę nawierzchni peronów.

W rejonie stacji Końskie i Stąporków w budowie odcinki nowych torów i wymiana rozjazdów, które umożliwią sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Od weekendu kierowcy korzystają z przebudowanego przejazdu kolejowo-drogowego w Końskich. Podobne prace zaplanowano na skrzyżowaniu w Bliżynie. Nowe płyty przejazdowe i asfalt zapewnią płynny przejazd aut i pociągów.

Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł.

W ramach zadania uzupełniającego przebudowane będą również kolejne perony na trasie, w Wąsoczu Koneckim i Opocznie.