W czerwcu pociągi pojadą odnowionym mostem w Tomaszowie Mazowieckim

W czerwcu pociągi pojadą odnowionym mostem w Tomaszowie Mazowieckim

Od 11 czerwca 2023 r. pociągi na trasie Łódź – Drzewica pojadą po nowym moście nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim. Wykonawca zdemontował starą przeprawę, w miejsce której ustawił nową, stalową konstrukcję. Będą sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe o wartości ok 15 mln zł ze środków budżetowych.

W Tomaszowie Mazowieckim nad rzeką Pilicą zakończył się montaż nowej konstrukcji mostu – po wcześniejszym wzmocnieniu filarów i przyczółków. W miejsce starej przeprawy specjalistyczny dźwig ustawił trzy nowe przęsła stalowe – każde o długości około 55 metrów i wadze 170 ton. Obecnie układany jest nowy tor i wywieszana sieć trakcyjna. Wszystkie prace zakończą się do sierpnia br.

Od 11 czerwca pociągi wrócą na odcinek Tomaszów Mazowiecki – Drzewica

W związku z demontażem mostu i posadowieniem nowej konstrukcji, w okresie od 5 maja do 10 czerwca obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi ŁKA. Zakończenie prac umożliwi powrót pociągów przez most na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Informacje o kursowaniu pociągów zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy.

Lepsze przejazdy w centralnej Polsce

Inwestycja pozwoli na podniesienie na moście prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h) i towarowych do 100 km/h (obecnie 80 km/h). Realizacja zadania zapewni sprawne i bezpieczniejsze przejazdy pociągów na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Radzice. Codziennie kursują tędy składy pasażerskie i towarowe. Nowy obiekt zapewni sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.

Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa mosty. Jeden z nich na linii Łódź przez Tomaszów Maz. w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku. Obecnie budowana konstrukcja powstaje na równoległej linii z Tomaszowa Maz. w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22).