Trakcja System inwestuje w sprzęt

Trakcja System inwestuje w sprzęt

Nowoczesny dźwig Colmar T10000 FSC oraz pociąg sieciowy PS-00 M/B wzmocniły wyposażenie parku maszynowego spółki Trakcja System.

Żuraw szynowo-gąsienicowy Colmar T1000 FSC jest maszyną wykorzystywaną do ciężkich prac przy infrastrukturze kolejowej. Sprawdza się idealnie przy robotach instalacyjnych linii napowietrznych, zwłaszcza w sytuacjach gdy wymagany jest bardzo duży zasięg, np. podczas stawiania bramek. Najważniejszymi cechami dźwigu są: maksymalny udźwig do 14 ton, zasięg ponad 15 m oraz gumowe gąsienice o zmiennym rozstawie.Trakcja System jest pierwszą polską firmą w branży, posiadającą na wyposażeniu taką maszynę.

Drugą dużą inwestycją sprzętową spółki w ostatnim czasie był pociąg sieciowy PS-00 M/B. Pojazd przeznaczony jest do budowy, napraw i konserwacji sieci trakcyjnej. Model PS-00 MB jest wyposażony w ruchomy podest roboczy Palfinger osiągający max. wysokość 7,2 m i zasięg boczny 6,7 m od osi toru, a także posiada dwufunkcyjny żuraw, który po zamontowaniu kosza może funkcjonować jako podest roboczy o bardzo dużym zasięgu (17 m). Pociąg jest kolejną tego typu maszyną na wyposażeniu spółki i na pewno nie ostatnią. W  sierpniu Zarząd spółki podjął decyzję o zakupie kolejnej maszyny tego samego typu.

Wrocławska firma realizuje roboty w branży energetyki kolejowej na wielu kontraktach w Polsce. Jednym z ważniejszych zadań jest realizacja prac na liniach kolejowych nr 131, 686, 687, 704 na odcinku Kalina– Rusiec Łódzki, czyli tzw. Locie C. Kontrakt ten jest realizowany w konsorcjum z PORR S.A., zakres prac jakie wykonuje Trakcja System to modernizacja ponad 200 km sieci trakcyjnej.