Stadler testował jazdę przedłużonych w trakcji wielokrotnej

Stadler testował jazdę przedłużonych w trakcji wielokrotnej

W Żmigrodzie zakończyły się testy trakcji wielokrotnej przedłużonych składów FLIRT3 Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W ostatnich dniach trójczłonowe pojazdy ŁKA były widziane na terenie toru doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa.

Marta Jarosińska, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu poinformowała, że w Żmigrodzie wykonywane były testy trakcji wielokrotnej 3+3+2 i 3+3+3.

– Testy zostały zakończone z sukcesem w dniu wczorajszym (przyp. red. 23.02.2022) – zaznaczyła Jarosińska.

Na początku kwietnia 2019 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler umowę na rozbudowę 10 dwuczłonowych pociągów typu Flirt o dodatkowy, trzeci człon. Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdach zwiększy się ze 120 do 186.

Jak dodała nasza rozmówczyni, Stadler rozbudował i przekazał przewoźnikowi cztery pojazdy.

– Aktualnie czekamy na przyjazd kolejnego (piątego) – podkreśliła Jarosińska.

Nie będzie kolejnej rozbudowy

Na początku lutego Janusz Malinowski, prezes ŁKA poinformował na Twitterze, że przewoźnik nie bierze pod uwagę dalszej rozwodowy pojazdów.

– Analizy techniczne dla czterech członów pokazują nieakceptowany poziomo parametrów technicznych np. zbyt małe przyspieszenie rozruchu a przebudowa układu napędowego jest nieopłacalna ekonomicznie – zaznaczył prezes Malinowski.