Stadler przygotuje pociągi akumulatorowe dla rynku amerykańskiego

Stadler przygotuje pociągi akumulatorowe dla rynku amerykańskiego

Utah State University (USU), ASPIRE Engineering Research Center i Stadler podpisały umowę na opracowanie i przetestowanie pociągu pasażerskiego zasilanego bateryjnie. W oparciu o pojazd FLIRT Akku, Stadler wprowadzi do Ameryki Północnej pierwszy zespół trakcyjny z napędem akumulatorowym.

Celem projektu jest opracowanie, zbudowanie i przetestowanie dwuczłonowego zespołu trakcyjnego zasilanego bateryjnie FLIRT Akku. We współpracy z ASPIRE, Stadler opracowuje model FLIRT Akku dostosowany do rynku amerykańskiego.

Będzie to wymagało szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych w celu dostosowania pojazdu do amerykańskiej infrastruktury i przepisów krajowych. Podczas gdy Stadler koncentruje się na projektowaniu i produkcji pociągu, ASPIRE pracuje nad rozwojem przytorowej infrastruktury do ładowania pojazdów. Podczas kolejnych jazd testowych ASPIRE, USU i Stadler mają nadzieję uzyskać ważne informacje na temat dekarbonizacji amerykańskiego transportu pasażerskiego poprzez wykorzystanie pociągów zasilanych bateriami.

Jesteśmy zaszczyceni współpracą ze Stadlerem przy tym przełomowym projekcie. Sukces przyniesie miejsca pracy w zakresie projektowania i produkcji w Utah. Nakreśli również ścieżkę do zelektryfikowanych systemów komunikacji podmiejskiej i lekkiej kolei wzdłuż Wasatch Front. Rozwiązanie z bateryjnym pociągiem elektrycznym poprawi jakość powietrza i obniży koszty operacyjne, wspierając współdzieloną infrastrukturę ładowania z ciężarówkami, autobusami i samochodami osobowymi. Niezmiernie się cieszymy, że mamy tak niesamowitą możliwość współpracy ze światowej klasy producentem w tym stanie – powiedział dr Regan Zane, dyrektor Centrum Badań Inżynieryjnych NSF ASPIRE.

Przy niewielkiej liczbie zelektryfikowanych tras w północnoamerykańskim systemie transportu publicznego lub bez nich, pociąg akumulatorowy jest doskonałą bezemisyjną alternatywą dla pojazdów napędzanych olejem napędowym. Po podpisaniu kontraktu na FLIRT napędzany wodorem dla Kalifornii, z radością wprowadzamy nasze rozwiązanie akumulatorowe do Stanów Zjednoczonych. W ASPIRE znaleźliśmy doskonałego partnera do opracowania najbardziej wydajnego iw pełni zintegrowanego systemu mobilności przyjaznej dla środowiska. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z lokalnymi talentami przy projektowaniu i budowaniu tej technologii tutaj, w Utah- dodał Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler USA.

Stadler sprzedał już ponad 110 pojazdów FLIRT Akku. Na przykład w Niemczech pociągi zasilane bateriami zastąpiły flotę pojazdów spalinowych.