Stadler dostarczy 19 składów FLIRT do użytku w sieci MoselLux

Stadler dostarczy 19 składów FLIRT do użytku w sieci MoselLux

Stadler i DB Regio podpisały umowę na dostawę 19 pojazdów FLIRT do użytku w sieci MoselLux. Od 2024 r. pojazdy będą obsługiwać połączenia na trasie Mozela Koblencja – Trewir – Perl a po zakończeniu elektryfikacji również na linii kolejowej Moselle między Traben-Trarbach – Bullay.

Czteroczłonowe pojazdy będą mogły pomieścić  507 pasażerów, z czego 245 na miejscach siedzących. W I klasie znajduje się 20 miejsc o większym rozstawie siedzeń. W pełni klimatyzowany FLIRT oferuje pasażerom WiFi. Nowoczesny system informacji pasażerskiej umożliwia aktualizację innych połączeń i połączeń w czasie rzeczywistym. Jasne strefy pasażerskie i bogato zaprojektowane strefy wielofunkcyjne, które pozwalają na zabranie do 30 rowerów, dwóch wózków inwalidzkich i dwóch wózków, zapewniają przyjemny komfort podróży.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zdobyliśmy nagrodę MoselLux i że możemy dalej kształtować i rozwijać mobilność razem z naszymi partnerami w transporcie publicznym – powiedział Oliver Terhaag, COO DB Regio AG.

Szczególną cechą FLIRT dla sieci MoselLux jest zasada ruchu jednokierunkowego dla rowerów w dwóch wagonach końcowych, z których każdy ma dwoje drzwi z każdej strony. Rozpoznawalne z zewnątrz po odpowiednim lakierze na pociągu, rowery mogą szybko i bez przeszkód wsiąść do pojazdu przy oznaczonych drzwiach i wysiąść przy następnych. Pociągi z siedmioma drzwiami z każdej strony umożliwiają wygodne i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie, zapewniając w ten sposób szybką zmianę pasażerów.

Pojazd, który ma bezstopniowy dostęp między pierwszymi i ostatnimi drzwiami, wyposażony jest w toaletę dla wózków inwalidzkich oraz dodatkową toaletę w wagonie środkowym.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć kolejne innowacyjne pojazdy do DB Regio do użytku w Nadrenii-Palatynacie i Saarland kilka miesięcy po zdobyciu zamówienia na akumulatorowe zespoły wielokrotne dla sieci Palatynatu. Pojazdy dla sieci MoselLux zostaną opracowane i zbudowane w krótkim czasie, tak aby do końca 2024 r. trafiły do ​​obsługi pasażerów – dodał Jure Mikolčić, dyrektor generalny Stadler Germany.