Polskie Linie Kolejowe PKP rozstrzygnęły przetarg na remont urządzeń SRK na stacji Rogoźnica (linia kolejowa nr 137), obejmujący wymianę sygnalizatorów kształtowych na świetlne, wraz z dostosowaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym do nowych warunków lokalnych.
Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę spółki MTMKOL AUTOMATYKA z Wrocławia. O zamówienie starało się łącznie 6 wykonawców.
Remont urządzeń SRK na stacji Rogoźnica obejmuje wymianę 9 wyeksploatowanych semaforów kształtowych, oraz wymianę wyeksploatowanych tarcz ostrzegawczych ToA oraz ToK.
Prace polegać będą również na zabudowie nowych kabli do semaforów świetlnych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Wykonawca zaprojektuje i wykona obwody sygnałowe, obwody świateł nowo zabudowanych semaforów świetlnych oraz układy zależnościowe współpracujące z kluczową tablicą zależności, umożliwiające bezpieczne wyświetlanie sygnałów na semaforach w obrębie stacji Rogoźnica.
Zamawiający oczekuje budowy awaryjnego źródła zasilania, wyposażonego w automatyczny agregat, wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej do zasilania urządzeń SRK i TK, zabudowanych na posterunku.
Termin wykonania robót ustalono na połowę listopada 2024 roku. PKP PLK oczekiwały 48-miesięcznej gwarancji na wykonane prace.