Składy push-pull Skody zaczną wozić pasażerów w Bawarii

Składy push-pull Skody zaczną wozić pasażerów w Bawarii

W czwartek, 12 listopada, po czteroletnim opóźnieniu nastąpi przełom w kontrakcie na dostawę pociągów push-pull  dla Bawarii. Nowe składy czeskiego producenta Skoda Transportation zaczną przewozić pasażerów między Monachium a Norymbergą w eksploatacji próbnej – informuje nordbayern.de.

Pociągi push-pull dla DB składają się z wagonu sterowniczego, pięciu wagonów środkowych oraz lokomotywy serii 109E. Choć skład został zaprojektowany na maksymalną prędkość 200 km/h, jego prędkość eksploatacyjna wyniesie 189 km/h.

Jak informuje nordbayern.de, jeśli jazdy testowe wypadną pozytywnie, to wraz ze zmianą rozkłady jazdy, od 13 grudnia, pociągi Skody powinny stopniowo zastępować stare jednostki, których pojemność była od dawna niewystarczająca.

Czeskie składy push-pull spełniają najsurowsze niemieckie i europejskie normy.  Wagony są tak skonstruowane, aby okna i drzwi mogły wytrzymać siły nadjeżdżających z prędkością do 300 km/h w tunelach składów ICE.

Wnętrze składu jest podzielone na pierwszą i drugą klasę i zostało uzupełnione o nową część dla dzieci. Zgodnie z wymaganiami Kolei Niemieckich skład posiada 676 miejsc. Są również 37 miejsca na rowery i kilka miejsc dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które zostały uzupełnione o miejsca dla osób towarzyszących.

Zgodnie z zawartą w 2013 r. umową wartą 2,6 mld koron, Skoda miała dostarczyć składy w 2016 r.,