Regiojet chce jeździć z Krakowa do Rijeki i Splitu

Regiojet chce jeździć z Krakowa do Rijeki i Splitu

Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków Główny – Rijeka/Split – Kraków Główny. Przewoźnik planuje realizować trzy kursy, w tygodniu w każda stronę.

Aplikacja wpłynęła do Urzędu 15 września jednak przewoźnik został wezwany do uzupełnienia braków o charakterze formalnym w celu umożliwienia przeprowadzenia wszystkich niezbędnych czynności w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym. Czeska spółka 8 października uzupełniła dokumenty, a tym samym spełniła wymogi prawne niezbędne do opublikowania wersji jawnej powiadomienia w sprawie uruchomienia nowego połączenia.

Przewoźnik zadeklarował chęć realizowania nowej usługi przewozu osób w terminie od 15 czerwca 2022 r. do 26 września 2026 r., przy czym nowa usługa ma być wykonywana corocznie od czerwca do września w okresie letnich wakacji szkolnych. RegioJet planuje realizować trzy kursy w tygodniu (poniedziałki, środy oraz soboty) ze stacji Rijeka/Split oraz trzy kursy w tygodniu (wtorki, piątki oraz niedziele) ze stacji Kraków Główny. W przypadku wysokiego popytu przewoźnik uwzględnia rozszerzenie podaży poprzez codzienne kursowanie pociągu.

Odjazdy z Krakowa zaplanowano na godzinę 15:30. Skład pojedzie przez Katowice, Tychy, Rybnik, Ostrawę, Wiedeń, Zagrzeb i Ogulin, gdzie nastąpi odłączenie grupy wagonów, jedna część pojedzie do Rijeki (przyj. 8:36) a druga do Splitu (przyj. 12:21) W drugą stronę pociąg wyruszy o 15:30 ze Splitu i o 18:35 z Rijeki, do Krakowa przyjedzie o 12:12.

Zgodnie z wnioskiem RegioJet na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dlatego w złożonym wniosku przewoźnik oznaczył wszystkie postoje na terenie Polski w kierunku stacji Split jako „tylko do wsiadania”, natomiast w przeciwnym kierunku, tj. do stacji Kraków Główny – jako „tylko do wysiadania”. Dotyczy to stacji: Kraków Główny, Katowice, Tychy, Rybnik i Wodzisław Śląski. W rezultacie nowa usługa RegioJet będzie niedostępna w komunikacji krajowej.

Planowane przejazdy będą realizowane lokomotywami Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz składem 7-15 wagonów pasażerskich z miejscami do leżenia oraz miejscami do siedzenia.

Rozkład jazdy