RegioFoxy będą wozić czeskich pasażerów

RegioFoxy będą wozić czeskich pasażerów

Nowe pojazdy od Pesy Bydgoszcz, które są obecnie testowane przez producenta na torze testowym w Velim, będą nazywane RegioFox. České dráhy zamówiły dotychczas 76 pociągów.

Przestronne wnętrze ze 115 miejscami siedzącymi (w tym 9 miejscami w 1. klasie), dostępem bez barier, ogrzewaniem, klimatyzacją, gniazdkami lub złączami USB do ładowania drobnej elektroniki, Wi-Fi, toaletą próżniową z przewijakiem, oświetleniem wewnętrznym i zewnętrznym LED, nowoczesnym systemem informacji audiowizualnej z monitorami LCD, systemem kamer, systemem łączności GSM-R i europejskim systemem bezpieczeństwa ETCS. Wszystko to oferuje w swoim wyposażeniu nowe pociągi dla transportu regionalnego, które otrzymały nazwę handlową RegioFox.

Lis jest sprytnym i sprytnym zwierzęciem i cieszę się, że RegioFox zaoferuje pasażerom wiele inteligentnych rozwiązań i maksymalny komfort. Nowa nazwa została wybrana przez naszych pasażerów w ankiecie w sieciach społecznościowych. Zamówiliśmy już siedemdziesiąt sześć takich jednostek silnikowych. Interesujące jest to, że pojazdy są wyposażone w najnowocześniejsze niskoemisyjne silniki Rolls-Royce’a spełniające limity emisji spalin Stage V – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich

W jednostce będzie również wystarczająco dużo miejsca do przewozu ośmiu rowerów, trzech wózków dziecięcych i dwóch wózków inwalidzkich. RegioFoxy zapewnią maksymalne bezpieczeństwo dzięki europejskiemu systemowi sygnalizacji ETCS, a także szybsze podróżowanie z maksymalną prędkością 120 km/h.

Wypełniamy nasze zobowiązania kontraktowe i wspólnie z regionami znacząco modernizujemy transport regionalny. Urządzenia RegioFox są tego dowodem. Samochody są niskopodłogowe, co ułatwi podróżowanie seniorom, rodzinom z małymi dziećmi czy niepełnosprawnym. Wszyscy pasażerowie docenią ergonomicznie ukształtowane fotele, klimatyzację i nowoczesny system informacyjny. Wygoda, połączenie Wi-Fi oraz gniazda ze złączami USB do ładowania elektroniki podróżnej pozwalają wykorzystać czas w drodze na pracę, naukę, odpoczynek czy oglądanie filmów. Pociągi są również wyposażone w system spisu pasażerów, który zapewni nam i klientom transportowym lepszy przegląd wykorzystania poszczególnych połączeń – dodał Jiří Ješeta, członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego ČD ds. transportu pasażerskiego.

Próbna eksploatacja nowych jednostek rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Pradze, Czechach Środkowych i Czechach Południowych. Pozostałe RegioLisy udadzą się do Pardubic, Hradca Králové, Pilzna i Vysočiny. Na liniach zastąpi starsze pojazdy serii 814, 842, 843 lub pociągi z lokomotywami 754 i wagonami Bdt. Chociaż dostawca ma pewne opóźnienia, pierwsza jednostka została już dostarczona na tor testowy w pobliżu Velim.

Nowa nazwa została wybrana przez pasażerów w ankiecie w portalach społecznościowych. Głosowanie ogłoszono w sierpniu 2022 r. Podróżni wybierali spośród trzech propozycji:

  • RegioShark II
  • RegioWolf
  • RegioFox

 

Przypomnijmy, że w lutym 2021 r. prezesi bydgoskiej Pesy i Kolei Czeskich podpisali umowę ramową na dostawę do 160 spalinowych zespołów trakcyjnych o wartości 2,5 mld złotych oraz umowę potwierdzającą zamówienie pierwszych 33 pojazdów za ponad 514 mln zł.

Pod koniec 2021 r. podpisano kolejną umowę na 33 pojazdów , a tuż przed starem testów na torze doświadczalnym w Żmigrodzie podpisano kontakt na następne 10 sztuk.

W pociągach pasażerowie będą mogli spodziewać się jasnego, przestronnego, klimatyzowanego wnętrza z ergonomicznie zaprojektowanymi fotelami, Wi-Fi, gniazdek elektrycznych 230 V z portem USB oraz nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Jednostki będą przystosowane do transportu osób na wózkach inwalidzkich, z platformą umożliwiającą wjazd oraz dedykowaną niepełnosprawnym przestrzenią pasażerską. Pojazdy będą wyposażone w spełniające normy TSI PRM ekologiczne toalety w obiegu zamkniętym, umożliwiające korzystanie z nich również na stacjach, podczas postojów. Znajdą się w nich także składane przewijaki.

Českie Drahy eksploatują już dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne Link serii „844” produkowane przez PESA Bydgoszcz i nazwane w Czechach RegioShark.